ואטרי בוטס ניצח בגרנד-פרי של אבו-דאבי, במירוץ שחתם את עונת 2017 של פורמולה 1. לואיס המילטון, שסיים במקום השני על המסלול המרהיב ביאס-מרינה, השלים ניצחון כפול למרצדס וסופשבוע מושלם עבור החברה הגרמנית, במירוץ האחרון של עונת 2018.
היה זה שבוע מצוין למרצדס ולנהג הפיני, שהקדים את המילטון בהקפות הדירוג. מכוניות המרצדס הפגינו יתרון ברור על אלו של פרארי על המסלול המהיר שבנוי על אי מלאכותי. פטל, שסיים במקום השלישי בהקפות הדירוג, ציפה שפרארי יהיו יותר קרובים למרצדס בתנאי המירוץ, אבל זה לא קרה.
פורמולה 1 – בוטס מנצח בסוף העונה
צילום: מנהל
עם מתן אות הזינוק פרצו שני נהגי מרצדס קדימה, כאשר בוטס נוטל את ההובלה ולא שומט אותה עד לסיום. המילטון היה קרוב אליו לכל אורך המירוץ, ולפרקים נראה כאילו הוא מנסה לתקוף. אבל בסופו של דבר התחושה הייתה שבקבוצה החליטו להעניק את הניצחון לבוטס.
פטל ניהל מירוץ מבודד למדי בו ניצב הרחק מהמובילים, אך הרבה לפני קימי ראיקונן, חברו לקבוצה שסיים רביעי. ובכלל, המירוץ באבו-דאבי היה נטול דרמות בכל הקשור לחבורת החוד, כאשר האירוע החשוב ביותר היה פרישתו של דניאל ריקרדו מהמקום הרביעי – פרישה שמשמעותה הפסד המקום הרביעי בדירוג הכללי לראיקונן. מקס וורסטפן ברד-בול השנייה ניסה לאורך המירוץ לשמור על קרבה לראיקונן, אך לא הצליח לתקוף.
פורמולה 1 – בוטס מנצח בסוף העונה
צילום: מנהל
שישי סיים ניקו הולקנברג, במירוץ מצוין שהבטיח שקבוצת רנו תעבור את טורו רוסו בדירוג הקבוצות. אחריו סיימו סרג'יו פרז ואסטבן אוקון נהגי פורס אינדיה. תשיעי סיים פרננדו אלונסו המצוין לפני פיליפה מאסה הוותיק, עבורו היה זה המירוץ האחרון בפורמולה 1.
בוטס, שסיים שלישי בדירוג הנהגים אחרי פטל, ציין בסוף המירוץ שמדובר בניצחון חשוב מאוד עבורו. "הייתה לי התחלה לא מוצלחת למחצית השניה של העונה, והיה לי חשוב לסיים עם ניצחון". המירוץ המיוחד, שמתחיל לקראת שקיעה ונמשך לתוך הלילה, הסתיים במופע זיקוקים, כאשר על המסלול חוגגים בוטס, המילטון ומאסה בביצוע "דונאטס".

גרנד פרי אבו-דאבי
1. ואטרי בוטס – מרצדס
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. סבסטיאן פטל – פרארי
4. קימי ראיקונן – פרארי
5. מקס וורסטפן – רד בול
6. ניקו הולקנברג – רנו
7. סרג'יו פרז – פורס אינדיה
8. אסטבן אוקון – פורס אינדיה
9. פרננדו אלונסו – מקלארן
10. פיליפה מאסה – וויליאמס

אליפות העולם לנהגים

1. לואיס המילטון – 363 נק'
2. סבסטיאן פטל – 317 נק'
3. ואטרי בוטס – 305 נק'
4. קימי ראיקונן – 205 נק'
5. דניאל ריקרדו – 200 נק'

אליפות העולם לקבוצות
1. מרצדס – 668 נק'
2. פרארי – 522 נק'
3. רד בול – 368 נק'
4. פורס אינדיה- 187 נק'
5. וויליאמס – 83 נק'
פורמולה 1 – בוטס מנצח בסוף העונה
צילום: מנהל
מימין לשמאל: סבסטיאן פטל (פרארי, מקום שלישי), ואטרי בוטס (מרצדס, מקום ראשון) ולואיס המילטון (מרצדס, מקום שני)