אופל ישראל השיקה את האינסיגניה החדשה לקראת פתיחת 2018, אבל מבחינות רבות זו לא החדשה החשובה ביותר שלה לשנה זו. מבחינת המבחר הבשורה החשובה תהיה השלמת "סדרת ה-X", כפי שמכנים זאת באופל, או במילים אחרות קו דגמי הפנאי, שהינם הרבה יותר משמעותיים מבחינת היקף מכירות.
החידוש החשוב כאן עשוי להיות קרוסלנד X - רכב פנאי קטן שחולק בסיס עם סיטרואן C3 אירקרוס, ומיוצר לצידו במפעלי אופל בסרגוסה (ספרד). מדובר ברכב שאמור להתברג למבחר מתחת למוקה X, ולכן להציג תג מחיר מאוד אטרקטיבי. הגרסה החשובה לארץ תצויד במנוע 1.2 ל' טורבו ותיבה אוטומטית עם שישה הילוכים (בדיוק כמו ב-C3 איירקרוס). אבות טיפוס ראשונים של הרכב, לצורך תקינה והדרכה, כבר נמצאים בארץ - והרכב יצא לדרך המקומית במהלך הרבעון הראשון של 2018 (ייתכן שממש בתחילתו).
אופל 2018 - השנה החשובה של אופל
צילום: מנהל
אופל קרוסלנד X
בהמשך השנה, וכנראה שעוד במחצית הראשונה של 2018, אמור לנחות כאן גרנדלנד X הגדול יותר, שחולק בסיס עם ה-3008 של פיג'ו. גם כאן יש לצפות לחטיבות כח דומות לאלה של פיג'ו, כאשר עיקר ההיצע יתבסס על מנוע ה-1.6 ל' טורבו עם 165 כ"ס ותיבת שישה הילוכים אוטומטית. גם קרוסלנד וגם גרנדלנד הם חלק משיתוף הפעולה עם הצרפתים, שהחל עוד לפני ש-PSA רכשה את החברה הגרמנית. באופל ישראל מאמינים שב-2019 נראה בארץ גם את החבר השלישי שנולד מאותו שיתוף, הקומבו החדש (מסחרית קטנה).
אופל 2018 - השנה החשובה של אופל
צילום: מנהל
אופל גרנדלנד X
ב-2019 צפויה אופל להציג קורסה חדשה, שתשתמש אף היא בטכנולוגיה ומכללים של PSA, ואמורה להיות צעד גדול קדימה מבחינת הקורסה. ובכלל, עד 2020 אופל אמורה להציג תשעה דגמים חדשים ומחודשים (כולל קורסה). ארבעה מהם יהיו עם גרסאות מחושמלות (כולל היברידי כמובן), וזה כולל את קורסה החדשה וגרנדלנד. עד 2024 כל דגמי אופל יכללו אפשרות לסוג של הנעה החשמלית.
אופל 2018 - השנה החשובה של אופל
צילום: מנהל
אופל קומבו. יגיע ב-2019
האיחוד
אסי שמלצר, מנכ"ל חברת שלמה יבואנית אופל, הסביר שהוא אינו חושש שכניסת אופל לתוך מטריית PSA תעביר את זיכיון היבוא מ'שלמה' לחברת לובינסקי. הוא סיפר שמבחינת היצרן אופל ישראל היא סיפור הצלחה, והם אפילו לא מהרהרים באפשרות להחליפם. "רואים היום שיש קניבליזציה מובהקת כששמים את כל המותגים במקום אחד, ואני בטוח שהשיקול העסקי שלהם יהיה לבחור במצב שבו הם יכולים ליהנות מחיבור עם קבוצת רכב כה גדולה... הקבוצה שלנו רוכשת הרבה מכוניות ולא פעם מנהלת משא ומתן עם יצרנים בליווי היבואנים. אנחנו חלק מסיקסט, שהינה חברת השכרה גדולה מאוד באירופה, וגם כאן יש לנו מערכות יחסים עם היצרנים. אני מאוד רגוע בנושא זה, ומשתוקק לשיתוף הפעולה עם PSA שיגדיל את המבחר, יביא התייעלות שתשתקף במחירים ויאפשר לנו להיות יותר אגרסיביים".
אופל 2018 - השנה החשובה של אופל
צילום: מנהל
אופל קורסה. דור חדש ב-2019