כבר סיפרנו לכם שמותג הפאר הבריטי בנטלי נמצא בדרך לשוק הרכב הישראלי – וכעת זה מוכרז רשמית. בנטלי הודיעה על כניסה לשוק הישראלי בשיתוף עם 'אורכיד ספורט קארס', יבואנית פורשה לישראל שבבעלות גיא מיוחס.

אולם התצוגה של בנטלי בישראל ימוקם קרוב לזה של פורשה, במתחם מלונות יוקרתי שמוקם בהרצליה פיתוח. בנטלי מתכוונת להציע בארץ את מלוא מבחר הדגמים שלה, והיבואן החדש מבטיח ללקוחות פעילות טרייד-אין ומרכז שירות מודרני ומתקדם ברמה הגבוהה ביותר. פעילות בנטלי בשוק המקומי צפויה להתחיל ברבעון השני של 2018, כנראה בחודש אפריל או מאי.
רוברט אנגסטלר, מנהל בנטלי מוטורס אירופה, הבטיח בהודעה לעיתונות להציב עם בנטלי רף חדש בשוק רכבי היוקרה בישראל.
בנטלי בישראל – עכשיו זה סופי
צילום: מנהל
בנטיאגה

מחירים תחרותיים
שי דואני, מנכ"ל 'אורכיד ספורטס קארס ישראל' סיפר "לאחר שהרחבנו את שוק מכוניות הסופר-פרימיום בישראל עם פורשה, נוכחנו לדעת שיש בו מקום למותגי יוקרה נוספים. אנו צופים שיתוף פעולה ארוך טווח ופורה עם בנטלי". דואני, שהוביל את פורשה ישראל לצמיחה מאוד גדולה במכירות מאז עבר ייצוגה לאורכיד, מעריך שניתן למכור בארץ כמה עשרות מכוניות של בנטלי בשנה מלאה. האופטימיות שלו נובעת ממחירים שהינם משמעותית פחות יקרים מהצפוי.
בנטלי, כאמור, מדברת על ייבוא כל היצע הדגמים לשוק המקומי, ואחד הקלפים המעניינים של המותג בארץ יהיה הקונטיננטל GT החדשה. היא מציעה מנוע ה-W12 כפול המגדשים שנפחו 6.0 ל' (635 כ"ס והאצה ל-100 קמ"ש ב-3.7 ש') ותעלה 1,595,000 שקלים – מחיר זול באופן משמעותי מזה של מרצדס S63 קופה.
בנטלי בישראל – עכשיו זה סופי
צילום: מנהל
קונטיננטל GT
הרכב עם פוטנציאל המכירות הגבוה בישראל הוא כנראה הבנטיאגה, רכב פנאי גדול עם אפשרות לשבעה מקומות. גם מחירו פחות יקר מהצפוי: החל מ-1,495,000 שקלים לגרסת V8 דיזל (4.0 ל', 435 כ"ס, 4.8 ש') או מ-1,760,000 שקלים לגרסת ה- W12ג(6.0 ל', 608 כ"ס, 4.0 ש').
מחיר מכונית הסאלון של בנטלי, הפליינג-ספר, עם מנוע V8 כפול מגדשים (4.0 ל', 507 כ"ס, 5.2 ש') יחל ב-1,520,000 שקלים.
מכונית הדגל של בנטלי, המולזן הגדולה והסופר יוקרתית שמצוידת במנוע ה-V8 כפול מגדשים בנפח המסורתי של 6.75 ל' (512 כ"ס, 5.3 ש') תעלה החל מ-2.5 מליון שקלים. כמובן שבבנטלי, כמו בכל מותגי היוקרה, מדובר במחירים התחלתיים בלבד, שיכולים לצמוח משמעותית בהתאם לאבזור וההתאמה האישית שבוחר הלקוח.
בנטלי בישראל – עכשיו זה סופי
צילום: מנהל
פליינג ספר

מהלך הגיוני
הגעת בנטלי לידי אורכיד היא צעד הגיוני עבור היצרן והיבואן. פורשה מובילה כיום את פיתוח הפלטפורמה הגדולה בקבוצת פולקסווגן, עליה נשענת גם בנטלי. זה אומר שמתחת לעור חולקים הדגמים הגדולים של פורשה ובנטלי טכנולוגיות ורכיבים. לכן מבחינת תשתית לוגיסטית ושירות, קיים הגיון רב בחיבור. בנוסף, ולמרות שלא מדובר במכירות רבות, ברור שלאורכיד כדאי להגדיל את כמות המסירות שיתבססו על התשתית הקיימת.