מרצדס חשפה את ה-A-קלאס החדשה. באירוע שנערך באמסטרדם בסוף השבוע, יצרנית הרכב הגרמנית הציגה את הדור הרביעי למשפחתית הקומפקטית, שמשווקת מאז 1997, ובישראל רק בדור הראשון והשלישי. הדגם החדש יגיע לישראל ברבעון השלישי של 2018, כך נמסר מחברת כלמוביל, יבואנית המותג.

מרצדס A-קלאס החדשה ארוכה מבעבר - 442 ס"מ לעומת 429 - אך יתר המידות נותרו דומות: הרוחב צמח בשני ס"מ ל-180, הגובה בס"מ ל-144 ובסיס הגלגלים בשלושה ל-273 ס"מ. מרצדס מבטיחה כי שינויים שבוצעו למרכב ולתא הנוסעים הובילו לשיפור משמעותי למרווח ולתא המטען (כעת 370 ליטר, 29 יותר), כמו גם לראות החוצה - תודות לקורות קדמיות צרות יותר.

מרצדס A-קלאס חדשה נחשפה רשמית


עיצוב הדגם מהווה אבולוציה של ה-A-קלאס היוצאת, עם מראה דינמי יותר מלפנים שמרצדס מגדירה כ"פני טורף" ודימיון ל-CLS החדשה. מאחור יחידות תאורה גדולות יותר אמורות להקנות לרכב מראה רחב מבעבר. וכמו בדור היוצא, ה-A-קלאס תוצע במספר גרסאות עיצוב, שמובדלות בעיקר בשינויים קוסמטיים קלים - הבולט שבהם מיקום וגודל סמל הכוכב בחרטום ומבנה הסבכה והפגוש שנלווה אליו.

מתחת למכסה המנוע, יוצעו שתי יחידות כוח חדשות: מנוע הבסיס בהשקה יהיה בנפח 1.4 ליטר עם ארבעה צילינדרים (כולל כיבוי שניים בשיוט), מגדש טורבו והספק מרבי של 163 כ"ס. גרסה זו, שמכונה A200, מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 8.0 שניות ולמהירות מרבית של 225 קמ"ש. תצרוכת הדלק הממוצעת בתנאי מעבדה תעמוד על 19.6 ק"מ לליטר בסיוע תיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית.

מרצדס A-קלאס חדשה נחשפה רשמית


גרסה שנייה, A250, מציעה מנוע 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים ומגדש טורבו, הספק מרבי של 224 כ"ס ותצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 16.7 ק"מ לליטר. הביצועים: 6.2 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. גם כאן מוצעת תיבה דו-מצמדית עם שבעה הילוכים. שתי הגרסאות יהיו זמינות באירופה גם עם תיבת שישה הילוכים ידנית. דגם דיזל, שאינו מיועד לישראל, יוצע אף הוא. 

את מרצדס A-קלאס ניתן להזמין בגרסאות הנעה קדמית וכפולה. מנועים נוספים, ובכלל זה גם גרסת AMG ספורטיבית, צפויים בשלב מאוחר יותר.

יותר אבזור בטיחות
חידוש משמעותי בדגם החדש, נוגע למפרט האבזור - ובפרט הבטיחות. מרצדס תציע ב-A-קלאס לראשונה יכולת נסיעה אוטונומית-חלקית, שכוללת בקרת שיוט אדפטיבית שמזהה גם עיקולים, צמתים וכיכרות, ויכולה על-כן להאט בהתאם ולהאיץ חזרה כשהכביש מתיישר. המערכת יכולה גם לבצע מעבר נתיב, ובמקרה חירום - למשל אם הנהג איבד הכרה - לעבור מספר נתיבים ולעצור בשול הדרך. 

מרצדס A-קלאס חדשה נחשפה רשמית


ל-A-קלאס גם מערכת לזיהוי תאונה אחורית: במקרה בו מזוהה סיכון ממשי לפגיעת רכב אחר מאחור, ה-A-קלאס יכולה לנעול את הבלמים בכדי למנוע זריקתה קדימה לכיוון מכונית מלפנים - ובכך לצמצם את הסיכון לפגיעה נוספת בנוסעים.

גם אבזור המותרות זכה לשדרוג, ויכלול כעת בין היתר - שני מסכי מידע (אחד במקום לוח המחוונים) בגודל "7 או "10.25 (או שילוב בין השניים), כאשר מסך המולטימדיה כולל תפעול במגע גם עם שתי אצבעות, בדומה לטלפון חכם. מרצדס אימצה גם תפעול קולי מתקדם למערכת, עם מתן פקודות בשפה טבעית ושליטה קולית אפילו במערכות הרכב - למשל כיוון עוצמת המזגן ובחירת גוון תאורת האווירה.  את המערכת מפעילים בצמד מילים - "היי מרצדס".

עוד באבזור: מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים עם עיסוי, יישומון לטלפון חכם ובו זיהוי מיקום הרכב לאיתורו בקלות, כולל התרעה על תאונה בזמן חנייה או גרירה, ומערכת ניווט עם תצוגת מציאות רבודה. חלק מן התוספות הללו, כמובן, יוצעו בתוספת תשלום. מחיר ה-A-קלאס החדשה לא פורסם. בישראל מחיר הדור היוצא עומד כיום על החל מ-175 אלף שקל.