מבחר חומרי ניקוי של the treatment האמריקאית (https://www.thetreatment.com/) הגיעו לבדיקה, כל המוצרים עם תווית באנגלית בלבד:

וקס נוזלי 
פוליש נוזלי 
תרסיס לניקוי רכב ללא מים 
תרסיס מנקה חישוקים
מנקה ריפודים 
מנקה כללי 

הרכב שלי במצב טוב, נשטף רק ידנית ועם סבון ייעודי אבל לא עבר שום סוג של דיטיילינג בשנה האחרונה אז ניגשתי לעבודה.

מוצרי ניקיון לרכב - בדקנו


פוליש:
מגיע בצורת נוזל, קל למריחה וקל להסרה ולכן מתאים מאוד לעבודה ידנית, פעולתו כפוליש עדינה מאוד ולא אגרסיבית ולכן מתאים לכל סוגי הצבע, הצבע מרגיש חלק לאחר הפעולה, זהו מוצר טוב שאשמח להשתמש בו בעת הצורך.

מוצרי ניקיון לרכב - בדקנו


וקס:
מגיע בצורת נוזל, קל למריחה וקל להסרה גם אם התייבש לגמרי (בעבודה ידנית יש חומרים שאחרי יבוש אתה מצטער שמרחת אותם בגלל העבודה הרבה)/ אין ספק שהצבע מרגיש חלק לגמרי לאחר השימוש וגם הגשם שירד עליו התאסף לטיפות מים גדולות. זהו מוצר טוב שאשמח להשתמש בו בעת הצורך.

פוליש / וקס וההבדלים ביניהם:
לצורך הבדיקה מרחתי חצי מדלת תא המטען בוקס וחצי בפוליש (לנוזל הפוליש צבע לבן יותר),  לדעתי לא היו הבדלים בסיום הבדיקה ומי שהיה מעביר את היד בלי לדעת שהשתמשתי בשני חומרים שונים לא היה מרגיש או רואה הבדל, יכול להיות שלאורך זמן הווקס משאיר שכבה עמידה יותר אבל מידית לא נמצאו הבדלים ולכן הקצנתי את הבדיקה.

לניסוי נודב רכב בצבע כחול מטאלי שעומד כגרוטאה מתחת לעץ כבר הרבה זמן. שטפתי אזור קטן עם נוזל השטיפה (שעליו בהמשך), וביצעתי שוב את ניסוי החצי חצי שביצעתי על תא המטען שלי, הפעם נראתה בפרוש תוצאה שונה, הפוליש הצליח להחזיר הרבה מאוד מהברק של הצבע בעוד הווקס התקשה לעשות זאת. (משהו שבתמונה קשה להעביר אבל במציאות ההבדלים מורגשים מאוד).

לסיכום, אם הצבע שלכם התחיל "להישרף", יכול להיות שהפוליש יחזיר לו את הברק. אבל אם הצבע שלכם במצב טוב, שימוש בווקס מספיק בהחלט.

מוצרי ניקיון לרכב - בדקנו


נוזל שטיפה ללא מים:
אם האוטו מלוכלך אין תחליף לשטיפה עם דלי ומטלית ספוגה במים, והגרוטאה הכחולה הוכיחה את זה. זה לא מוצר לניקוי של לכלוך "כבד", אלא לתחזוקה של רכב נקי יחסית. לדוגמה אם רוחצים את האוטו בשישי אבל רוצים להגיע "מתוקתקים" למפגש בשבת - שניה לפני הכניסה למפגש אפשר לעצור בפינה שקטה ולעבור על הרכב עם החומר ומטלית מיקרו פייבר.

לסיכום, אם אתם מאלה שמרגישים צורך לנקות את הרכב כי הוא נסע 50 ק"מ מאז השטיפה האחרונה, אז יכול להיות שהוא מתאים לכם, אבל אני לא מוצא לו שימוש בשגרת הניקיון של הרכב שלי.

מוצרי ניקיון לרכב - בדקנו


תרסיס לניקוי חישוקים:
תרסיס לניקוי לכלוך בכלל, ואבק רפידות בלמים בפרט, מחישוקי הרכב. יש להרטיב את החישוק, להשפריץ את החומר, לתת לו לנוח דקה ולשטוף.

אין ספק שהחומר מוריד חלק מהלכלוך, ושמדובר ביותר ממה שהיתה מורידה סתם השפרצה מצינור מים, אבל כדי להשיג תוצאה מבריקה באמת אין תחליף לניקוי ידני (וזה גם מצוין בהוראות השימוש). אם אחרי התזת החומר עוברים על החישוק ביסודיות עם מטלית, מקבלים חישוק מבריק לחלוטין לאחר שטיפת החומר. תוצאה טובה למאמץ מועט יחסית. 

לסיכום – מצאתי את החומר יעיל ואשמח להשתמש בו.

מוצרי ניקיון לרכב - בדקנו


מנקה כללי:
נוזל ירוק רב שימושי:
מעולם לא נתקלתי בחומר לניקוי רכב שכתוב עליו שאפשר לנקות איתו מנוע, מנגל, צמיגים, רצפות, מטבח, כיורים, ריהוט חצר, שטיחים ועוד! 

יחס המהילה תלוי בשימוש, ונע בין 1:5 ל-1:15. 

אני מודה שרשימת השימושים הארוכה בלבלה אותי מעט. החלטתי לתקוף מטרה קשה - חישוק מלוכלך. החומר קצת פחות יעיל מהנוזל היעודי, אבל עם קצת השקה בקרצוף החישוק הצלחתי להגיע לתוצאה מבריקה, תרתי משמע. 

לסיכום – בשגרת ניקוי רכב שוטפת לא מצאתי לחומר הזה שימוש אצלי.

מוצרי ניקיון לרכב - בדקנו


תרסיס לניקוי פנים:
נוזל שקוף המיועד לניקוי בדים ושטיחים. יש לרסס את הנוזל, לשפשף את הכתם ואז לנגב או לשאוב את המקום, המוצר - כך מבטיחה התווית - גם מנטרל ריחות רעים.

ניסיתי את המוצר על מספר כתמים בריפוד. חלק מהלכלוך בהחלט נדד אל המטלית, והשיפור במראה הריפוד היה ניכר. אך אני תמיד תוהה לעצמי האם מוצרים כגון אלה באמת מנקים לגמרי או שרק מכניסים את הלכלוך יותר עמוק לתוך הבד.

לסיכום – לניקוי נקודתי של מקומות בעייתיים, כמו קפה שנשפך בתוך האוטו, המוצר יכול לעזור.