זהו היכן צולמה התמונה, ותוכלו לזכות במשקפי Airgrip של רודי פרוג'קט בשווי 690 שקלים. את הזיהוי יש לשלוח ל [email protected] עד 24 לפברואר, ולהשאיר פרטי התקשרות, שם מלא ומספר טלפון. 

אודה על האמת – מכיוון שמדובר באתר אותו ניתן לראות מכביש ציבורי עמוס, הייתי בטוח שאני עומד לקבל מבול של זיהויים, והכנסתי את תיבת המייל שלי לכוננות ספיגה. אך למרות שרבים זיהו נכון את האזור הגיאוגרפי שבו ממוקמת החורבה, הרוב חשב שמדובר דווקא בשרידים אותם ניתן לראות מכביש 38, ליד בית שמש, בעוד שאת האתר שהופיע בחידה ניתן לראות דווקא מכביש 1.

אבל מספיק ללכת סחור סחור – מדובר בחורבות של המבצר הצלבני בלטרון. המבצר הוקם בשנת 1137 (או 1132, יש חוסר בהירות בעניין) והועבר לניהול מסדר הטמפלרים ב-1141. הם קראו לו "מבצר האבירים" - Le toron des chevaliers. שם זה שובש בהמשך ל"לטרון", ומכאן שמו של האזור כיום – או שמה היה זה שיבוש של Castellum bonu Latronis, מבצר הגנב הטוב (ע"ש דיסמס, שנצלב עם ישוע וחזר בתשובה). 

זהה - וזכה (חודש פברואר)


המבצר נמצא בראש הגבעה, כ-250 מטרים ממנזר השתקנים המפורסם, וכאמור ניתן לראות את שרידיו מכביש 1. על שרידי המבצר וסביבו הקים הלגיון הירדני עמדה מבוצרת במלחמת העצמאות, שלמרות ניסיונות רבים של צה"ל לא נכבשה, וקבעה למעשה את קו שביתת הנשק באזור. 

המבצר לא נחפר בצורה יסודית, אך בהחלט שווה ביקור וסיור בין תעלות החי"ר הירדניות מלפני שבעים שנה, האולמות והחומות מלפני כמעט 900 שנים. אבל זכרו כי הקירות העתיקים נמצאים בסכנת התמוטטות, ונקטו בזהירות המתבקשת. בעונה זו היערות בסביבה גדושים ברקפות ופרחים אחרים, ומומלץ לשלב ביקור באתר עם פיקניק או טיול ביערות סביב. 

זהה - וזכה (חודש פברואר)


הפרס החודש – משקפי Airgrip של רודי פרוג'קט. מדובר במשקפיים קלים ומאווררים במיוחד, לנוחות מרבית ומניעת הצטברות אדים במהלך פעילות ספורטיבית. המבנה הקמור של העדשות מעניק שדה ראייה טוב יותר וניתן להחליף את הגומיות המחוררות במוטות בגומיות אטומות המגינות טוב יותר מפני חדירת אור מהצד, לפי ההעדפה. שווי הפרס – 690 שקלים.