ב.מ.וו חשפה את ה-X4 החדש, דור שני לרכב הפנאי-קופה המשווק גם בישראל. הדור החדש מפתיע בכך שהוא מגיע מוקדם מהצפוי, ארבע שנים בלבד לאחר שהדור הראשון יצא לדרך. החלפת דגם בתעשיית הרכב מתרחשת לרוב לאחר שש שנים, עם מתיחת פנים שמבוצעת לרוב לאחר לאחר שלוש.

אלא שב.מ.וו כפי הנראה לא רצתה לקחת סיכון שהדור היוצא יהפוך ללא תחרותי בקטגוריה - שהיא אחת הפרות החולבות הגדולות ביותר של יצרניות רכבי היוקרה - ובתערוכת ז'נבה שתיערך בחודש הבא תציג דור חדש לחלוטין. זה מבוסס על ה-X3 החדש, שהושק באמצע שנה שעברה, ומציע עיצוב ומנועים חדשים. הדגם החדש יגיע לישראל בסוף השנה.

מבחוץ, ב.מ.וו שומרת על הנוסחה שזכתה להצלחה רבה ב-X6, מי שהמציא את הקטגוריה של רכבי פנאי-קופה, דגמי ליפטבק לרוב עם חמש דלתות וגג נמוך מדגמי הפנאי הרגילים. ה-X4 מציע את אותה נוסחה כאמור, ומוסיף בדור החדש סבכת כליות גדולה יותר, יחידות תאורה חדשות מלפנים ומאחור ועיצוב כללי דינמי ואלגנטי יותר.

ב.מ.וו X4 החדש נחשף מוקדם מהצפוי


בתא הנוסעים מופיעה פרשנות מחודשת לעיצוב ב.מ.וו המוכר, עם קונסולה מרכזית בנויה בקומות לפי היררכיית השימוש. היצרנית הגרמנית תציע ב-X4 החדש טכנולוגיות מתקדמות מבעבר, בהן אפשרות לתפעול מסך המולטימדיה במחוות (כמו בסדרה 7) או בפקודות קוליות (כולל יכולת "הבנה" מתקדמת יותר של המערכת), שלט חכם עם מסך "2.2 להצגת מידע ועוד.

את ה-X4 ניתן יהיה להזמין במבחר רמות גימור, כולל שלוש חבילות בסיס - xLine בעיצוב שטח, M Sport X בעיצוב ספורטיבי ו-M Sport בעיצוב ספורטיבי-יותר (גרסה זו היא היחידה שתמונותיה נחשפו בשלב זה). זו האחרונה תוצע גם בגרסאות ה-M Performance, דגמי הביצועים של סדנת M בהשראת דגמי ה-M המלאים (X4 M עצמו עדיין לא הוצג).

ב.מ.וו X4 החדש נחשף מוקדם מהצפוי


ומה עם המנועים? ב.מ.וו תציע מבחר של שלושה מנועי בנזין וארבעה מנועי דיזל. גרסת הבסיס, xDrive20i, מציעה מנוע ארבעה צילינדרים עם 184 כ"ס, ומעליה גרסת xDrive30i עם אותו מנוע אך הספק משודרג (252 כ"ס). בפסגת היצע הבנזין תשכון גרסת ה-M40i (חוליית הקישור לדגם M מלא), עם יחידת שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר ו-360 כ"ס. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.8 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש, ובניגוד למנועי הבסיס שיהיו זמינים מיד בהשקה, תגיע לייצור רק באוגוסט.

גרסאות הדיזל יכללו הפעם שני מנועי 2.0 ליטר עם ארבעה צילינדרים (190 או 231 כ"ס, xDrive20d ו-xDrive25d בהתאמה), לצד מנוע שישה צילינדרים שיצטרף באוגוסט. לזה נפח של 3.0 ליטר ו-265 כ"ס. בפסגת ההיצע תשכון גרסת M40d עם גרסת טווין-טורבו של מנוע ה-3.0 ליטר, הספק מרבי של 326 כ"ס ויכולת להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות. בשלב זה לא ידוע אילו מהמנועים יוצעו בישראל ומה יהיה מחיר הדגם החדש. הדגם הנוכחי מוצע במחיר התחלתי של 355.5 אלף שקל (xDrive20i). שיווק ב.מ.וו X4 החדש יחל בישראל בסוף השנה, כך נמסר מחברת דלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו.