קשה להפריז בחשיבותה של קסדה טובה. לא רק מבחינת ההגנה על הראש במקרה תאונה, כמובן, אלא גם מבחינת איכות החיים היומיומית של הרוכב. אבל הדרך להכתרת קסדה כ"טובה" ארוכה ולא פשוטה בכלל – היא צריכה להיות קלה, נוחה על הראש, שקטה, לאפשר שדה ראיה טוב, עם תפעול משקף קל ונוח, פתיחה וסגירה נוחות ועוד ועוד. האם קסדת התיור החדשה של שוברט, ה-S2 Sport עומדת במשימה?
 
תיאור המוצר
קסדת S2 Sport במידה L, עם משקף שמש מובנה, הכנה לדיבורית (כולל חיווט ורמקולים), ריפוד פריק ורכיסה באמצעות מנגנון דאבל-D. המשקל למידה M עומד על 1450 גרם.
 
יבואן: אמביל
מחיר: 2500 שקלים לצביעה חלקה, 3050 שקלים עם גרפיקה
 
התרשמות הבוחנים
הרושם הראשוני שמשאירה הקסדה הוא של איכות גבוהה – הצביעה איכותית, פדי הריפוד נעימים מאוד, התפירה קפדנית, המשקף עבה ומוצק... בקיצור, ברור מיד שמדובר בקסדה מהדרג הגבוה בכל הקשור לאיכות יצור.
 
בדקנו – קסדת שוברט S2 Sport


היא גם קטנה יחסית – מידה L ישבה בצורה הדוקה על ראש שבדרך כלל חובש קסדות במידה M. זה נכון גם לגבי המידה החיצונית – עניין חשוב עבור מי שרוכב על קטנוע עם תא קסדה צנום.
 
חבישת הקסדה דורשת מעט מאמץ – הפתח התחתון קטן יחסית, וצריך ממש לדחוק את הראש דרכו. מצד שני, זה מאפשר התאמה הדוקה של הקסדה באזור הלסת התחתונה והעורף, מה שמונע חדירת מערבולות לחלל הקסדה דרך החלק התחתון. עוד בשלב החבישה – תפעול מנגנון הדאבל-D קשה יחסית בגלל רצועה מחוספסת, שמתקשה להחליק בתוך הרצועות ונדרש כח רב להידוק ושחרור של הרצועה.
 
אבל מרגע שחובשים את הקסדה מדובר באחת הקסדות הנוחות שיצא לנו לחבוש, גם בזכות חומרי הדיפון הנעימים – אם כי כמובן שעניין התאמת הקסדה לראש היא עניין אינדיבידואלי. היא נשארת יציבה גם במהירויות "מכובדות", ולא מתחילה להתנדנד על הראש או לנסות להתרומם.
 
השוברט s2 Sport היא לא ממש שקטה. או ליתר דיוק, היא דו-פרצופית בעניין – כשפתח האוורור הקדמי סגור, היא שקטה למדי. כשהוא פתוח – היא רועשת מאוד. והעניין נבדק על כלים עם ובלי משקף, אך עם תנוחת רכיבה זקופה יחסית. יאמר שרמת האוורור סבירה גם כאשר הפתח הקדמי סגור, עם זרימת אוויר שהיא אומנם כמעט בלתי מורגשת, אבל מפוזרת באופן שווה על כל הקרקפת ומונעת הזעה לא נעימה גם בימים חמים.

בדקנו – קסדת שוברט S2 Sport

 
המשקף, כפי שכבר נאמר, עבה ומוצק. מאפשר שדה ראיה טוב ונוח לתפעול בזכות בליטות (המעוצבות כמעין ספויילירים קטנים) משני צדיו – עניין ששמאליים ידעו להעריך, אבל גם מי שרוצה לתפעל את המשקף תוך כדי רכיבה. על צד השלילה נאמר שנדרש כח גדול יחסית כדי לתפעול המשקף, והוא כולל חמש "מדרגות" בלבד במנגנון הפתיחה, כך שנתקלנו במצבים בהם רצינו את המשקף קצת יותר פתוח/סגור, ולא היתה מדרגה מתאימה.
 
משקף השמש המובנה נוח לתפעול ולא קרוב מדי לפנים, אך מעט דק מדי – ברכיבה עם משקף ראשי פתוח הוא מתחיל להתעוות ברגע שיוצאים מהעיר.
 
את מנגנון הדיבורית המובנה לא בדקנו – אנחנו מאמינים שברכיבה תשומת הלב המלאה צריכה להיות מופנית לכביש ולתנועה מסביב.

בדקנו – קסדת שוברט S2 Sport

 
פסק דין
שוברט S2 Sport שייכת בפירוש לליגת העל של הקסדות, עם איכות בניה וגימור ברמה גבוהה ונוחות גבוהה. אבל רעשי הרוח (כשפתח האוורור הקדמי פתוח) ותפעול המשקף הקשה פוגעים בחבילה הכללית. וצריך לקחת בחשבון גם את המחיר, שנמצא בחלק הגבוה של התחום.