אין ספק שהיה כדאי להגיע למפגש עם העיתונות שקיים בתערוכת ג'נבה סרג'יו מרקיונה, יושב ראש קבוצת FCA (פיאט קרייזלר אוטומוביל). מרקיונה הצבעוני, שלא פעם ביטל אירועים דומים רגע לפני הפתיחה, ניהל מפגש שהיה לעיתים משעשע וגרר גלי צחוק. הוא נטול סנטימנטים גם עבור המותגים שלו ושולף הצהרות שנויות במחלוקת. מרקיונה שוחט שמות קדושים, נוזף בעיתונאים שמנסים לתפוס אותו במילה וגוער בהנהלת פורמולה 1 שלא תמיד מבינה את הדברים החשובים לקבוצת פרארי.
 
תאריך יעד
מושג המפתח שלו כרגע הוא 1.6.2018; בתאריך הזה תפורסם תכנית הקבוצה לארבע השנים הבאות. עד אז לא חייבים לגלות הכל ואפשר להסתתר מאחורי האמירה חכו ל-1.6. 
 
"צריך להיזהר שלא להתאהב במה שרואים כאן בתחום החשמל, כי היצרנים באים עם הרבה התלהבות אבל השוק לא תמיד מתלהב כמוהם" הוא פותח את המפגש לפני שהוא עובר לטפל בתחום הדיזל שהיה אחד הנושאים החמים בתערוכה. "מאז 'דיזל גייט' נתח השוק של הדיזל באירופה יורד מדי חודש. השוק מפגין כעת חוסר אהבה לדיזל, ולהכחיש זאת רק יפגע בנו. בעשור הבא יהיה מאוד יקר לדבוק בטכנולוגיה הזו. אנחנו נפחית את ההישענות שלנו על דיזל ולא משנה אם אנחנו חושבים שהוא נקי או לא".

ראיון עם יו

 
"אמרתם שאלפא תגיע למכירת 400,000 מכוניות ב-2019. זה יקרה?
"לוקח הרבה יותר זמן לחדור לשוק היוקרה ממה שחשבנו. יום אחד אני מבטיח שנעשה 'סשן' שבו תוכלו להזכיר לי את כל השגיאות שאמרתי... אולי אפסיק להגיד לכם את הציפיות שלי. אני לא רוצה ליצור ליורש שלי סיוט."
 
"הבסיס להשקעה הגדולה באלפא היה כדי להצדיק יצירה מחדש של המותג. ניסינו לעשות זאת מספר פעמים ונכשלנו, אז רצינו ליצור בסיס טוב, אבל הפיתוחים האלה יעזרו גם למזראטי. השילוב הזה עובד והחבילה והמנועים עובדים. אז אולי לא הערכנו נכון את המכירות. אבל צריך להבין שמזראטי לא הייתה מחזיקה מעמד ללא ההשקעה באלפא".

ראיון עם יו

 
האם מזראטי אכן תשתמש בפלטפורמה של אלפא ומתי?
"אנחנו בהחלט ננצל את הארכיטקטורה החדשה עבור מזראטי. מכונית ראשונה על בסיס זה תוצג בסוף 2019 או תחילת 2020. זו ארכיטקטורה נהדרת וחייבים לנצל אותה. אלפא ומזראטי לא ייוצרו מחוץ לאיטליה כל זמן שאני בתפקיד."
 
הבטחתם קרוסאובר קטן יותר ודגמים נוספים באלפא. מתי נראה אותם?
"הבטחנו אבל לא אגיד כלום עד הראשון ליוני.
 
האם יהיה דור נוסף למיטו?
"אני אוהב מאוד את המיטו אבל אם נשיק מכונית חדשה היא צריכה להיות שונה. השוק לא רוצה שתי דלתות אז חייבים לבוא עם תפיסה שונה".

1587599אלפא רומיאו מיטו מחודשת

 
מה קורה עם פיאט?
"מותג חייב להתפתח לפי הדינמיקה של השוק. בדקתי בזמן האחרון את התפתחות רכבי הפנאי בארצות הברית – ושבע מתוך עשר המכוניות הנמכרות שם הן פנאי או טנדר. היה לנו ויכוח לאיזה רמת פנאי תגיע אירופה ב-2020, ואנחנו צופים שהנתון הזה יגיע ל-40%, אז לפתח את פיאט לכיוון זה, כשיש לך את ג'יפ זאת שטות.
 
"היה לי קשה לסגור את לנצ'יה ואוליביה (פרנסואה, מנכ"ל פיאט; א.ש.) היה צריך לטפל בזה. יש לי אינטגרלה ואני מאוד אוהב את מה שהם עשו, אבל אנחנו לא צריכים להיות אמוציונליים. אני מבין שפיאט הוא מותג וותיק, אבל הרלוונטיות שלו לשוק נעלמה. יש לו עתיד בדרום אמריקה אבל באירופה זה רק 500".

45771פיאט 500 שנת 2016