קאדילק הציגה בתערוכת ניו יורק רכב פנאי קומפקטי חדש – XT4. בכך מצרף מותג היוקרה האמריקאי דגם משלו הפונה לפלח השוק בו נמצאים אודי (Q3), אינפיניטי (QX30), ב.מ.וו (X1 ו-X2), וולוו (XC40), יגואר (E-פייס), לקסוס (NX ו-UX) ומרצדס (GLA); היצרנים הגרמניים, כידוע, נמצאים בו מזה מספר שנים. XT4 הוא הדגם הראשון שמשיקה היצרנית במסגרת תכנית הרחבת היצע הדגמים שלה, במסגרתה "קאדילק תציג דגם חדש בכל כשישה חודשים, עד שנת 2021".

קאדילק XT4 – בישראל בתחילת 2019

 
מידות טובות
קאדילק XT4 החדש מבוסס על רצפת E2XX (הנעה קדמית) המשרתת, בין השאר, את שברולט מאליבו ואקווינוקס; גרסה מוארכת של רצפה זו משרתת גם את XT5. ה-XT4 גדול ביחס למקובל בקטגוריית הפנאי הקומפקטי – בסיס הגלגלים שלו, 278 ס"מ, ארוך בכ-10 ס"מ מהמקובל, וגם מידות האורך (460 ס"מ) והרוחב (188 ס"מ) גדולות מאלו של המתחרים ורק ממד הגובה (163 ס"מ), דומה למקובל בקטגוריה; נפח תא המטען גדול אף הוא: 637 ליטר. למרות המידות הנדיבות, המשקל העצמי, 1660 ק"ג, אינו שונה מזה של האחרים.

קאדילק XT4 – בישראל בתחילת 2019

 
סביבת הנהג דומה לזו של XT5, אך הופעתה עדכנית יותר – עיצוב פקדי בקרת האקלים, מסך מולטימדיה "8 במבנה טרפזי מודרני עם רזולוציה גבוהה ושוליים מינימליים. יחד עם זאת, ב-XT4 יש יותר לחצני תפעול, בעיקר בסביבת בורר ההילוכים; בסמוך לו הותקנו שני בוררים סיבוביים ועוד שבעה לחצנים, המשרתים את מערכת המולטימדיה – כל זאת בשונה מאופנת לחצני המגע, שמאפיינת דגמים חדשים רבים (כולל רוב הדגמים של קאדילק עצמה). עוד בענייני תא נוסעים – XT4 הוא הראשון בדגמי קאדילק שיוצע עם שלושה סגנונות גימור לתא הנוסעים ('לקשרי', 'פרמיום', 'ספורט'), וסידור זה יאפיין גם את כל דגמי קאדילק הבאים.
 
קאדילק XT4 – בישראל בתחילת 2019


מנוע חדש
כרגע מוצע XT4 עם מנוע אחד, חדש לחלוטין – 2.0 ליטר טורבו בנזין, 4 צילינדרים, עם 241 כ"ס ו-35.7 קג"מ – הכולל מנגנון לניתוק צילינדרים בשיוט. למנוע זה מחוברת תיבה אוטומטית עם תשעה הילוכים, וההנעה היא קדמית או כפולה בגרסה יקרה יותר. צריכת הדלק היא 11.5 ק"מ לליטר, לפי התקן האמריקאי (המחמיר מהתקן האירופאי). נתוני ביצועים כמו האצה ל-60 מייל-שעה (או 100 קמ"ש) ומהירות מרבית טרם פורסמו.
 
קאדילק XT4 – בישראל בתחילת 2019


מבנה המתלים שגרתי (מקפרסון מלפנים, רב-חיבורי מאחור), ובתוספת תשלום ניתן לקבל את XT4 גם עם בולמי זעזועים אדפטיביים. תוספת אחרת היא מערכת בלימה מתקדמת יותר, עם מגבר בלם אלקטרו-הידראולי במקום מגבר בלם שגרתי (מבוסס וואקום); למעשה, מדובר במערכת בלמים אלחוטית, שהיא קטנה, קלה ובעלת תגובה מהירה ביחס למגבר הבלם המסורתי. לא מדובר ברעיון חדשני (קיים כבר מעל 15 שנה בטויוטה לנד קרוזר, למשל) אך גם היום זוהי מערכת שאינה נפוצה.
 
מ-UMI, יבואנית קאדילק, נמסר כי קאדילק XT4 יוצע בישראל בתחילת 2019.