מרצדס חשפה את ה-A קלאס סדאן בסין בגרסת, L מהמילה "Long" המציינת כאן בסיס גלגלים ארוך. הסינים אוהבים מאוד גרסאות מוארכות של מכוניות קיימות, ובמדינה הקומוניסטית מוצעות גרסאות בסיס גלגלים ארוך של שלל מכוניות, בהן חלק נכבד ממכוניות היוקרה.

אז גם ה-A קלאס החדשה מצטרפת לחגיגה, עם מרכב סדאן (ארבע דלתות) ובסיס גלגלים ארוך יותר בשישה ס"מ - 279 לעומת 273 ב-A קלאס האצ'בק. האורך הכללי עומד על 461 ס"מ (442 ס"מ בהאצ'בק), הרוחב על 180 ס"מ (ללא שינוי) והגובה על 146 ס"מ (2+).

למרות שמרצדס A קלאס L סדאן מיועדת רק לסין, בישראל תוצע גרסה דומה - A סדאן אך בלי בסיס הגלגלים הארוך, דגם שמיועד לשווקים מחוץ לסין בהם אירופה ואולי גם ארה"ב. עיצוב הדגם "שלנו" יהיה כפי הנראה דומה מאוד לזה שנחשף בסין, כולל חרטום דומה מאוד להאצ'בק וחלק אחורי חדש. ה-A קלאס סדאן תמוצב מבחינת תמחור מתחת ל-CLA, אף היא סדאן מבוססת A קלאס אך במרכב דמוי-קופה ספורטיבי.

מרצדס A קלאס בגרסת סדאן - בדרך לישראל


ומה עם מנועים? צפו ליחידות כוח דומות ל-A קלאס האצ'בק, ובכלל זה מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ליטר עם 136 או 163 כ"ס, וגרסת 2.0 ליטר עם 190 כ"ס. כל המנועים משודכים לתיבת שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית ומניעים את הגלגלים הקדמיים.

מרצדס A קלאס בגרסת סדאן - בדרך לישראל


שיווק מרצדס A קלאס סדאן בישראל צפוי להתחיל ברבעון השלישי של 2018. בשלב זה לא ידוע אילו גרסאות ישווקו אצלנו ומה יהיה מחירן.