בסוף אוגוסט 2016 השיקה סקניה, יצרנית המשאיות והאוטובוסים השבדית, את "סקניה הדור הבא" – Next Generation Scania או NGS. במסגרת זאת הוצגו אז סדרה R מחודשת ודגם חדש מהודר עוד יותר: סדרה S; דגם זה זכה לתואר "משאית השנה העולמית 2017".

סקניה משיקה בישראל את דור המשאיות הבא ודגם חדש


באירוע שנערך אתמול (יום שלישי), הושקה בישראל סדרת NGS, ובמסגרתה ה-S החדש וגם ה-R המחודש. באירוע דיברו, בנוסף לאילן לזר, מנכ"ל משותף במקס, גם שגריר שבדיה בישראל מגנוס הלגרן, וכריסטופר האנסן, מי שתכנן ועיצב את הסדרה והדגם החדשים. האנסן ציין כי שיחות עם נהגים בכל העולם שהעלו את הצעותיהם ביחס לתכנון תא הנהג, ממשק מערכות-נהג, חומרים ואבזור מצאו ביטוי בדגמי החברה החדשים.

סקניה משיקה בישראל את דור המשאיות הבא ודגם חדש


ה-S החדש מאופיין בתא נהג המבוסס על רצפה שטוחה, מרחב פנים גדול במיוחד הודות לתכנון חדש, סביבת נהג משופרת עם דגש על הנדסת אנוש מתקדמת ושדה ראייה גדול במיוחד. השלדה רגילה או נמוכה – לחיסכון בדלק ולכניסה נוחה. לפי סקניה, הודות לתכנון החדש של הדגם, החיסכון בצריכת דלק הוא 5%. במערכות הבטיחות התרעת מרחק ובלימה חירום והתרעת סטייה מנתיב, ול-S מערכת אוויר לניקוי, מיקרוגל, חימום רצפה, מיזוג בזמן חנייה ועוד. הדגם מוצע עם מנוע 13 ליטר 6 צילינדרים טורי ב-3 רמות הספק (410 עד 500 כ"ס) ומנוע 16 ליטר V8 ב-4 רמות הספק (מ-520 ועד 730 כ"ס).