ניסאן ליף החשמלית רשמה הישג מרשים במבחן הבטיחות של Euro NCAP. הארגון פרסם כי תחת נוהל בחינה נוקשה מאי-פעם, הליף זכתה לציון חמישה כוכבים, והיא המכונית ראשונה שנבחנת תחת הפרוטוקול החדש שנכנס לתוקף ב-2018.

ניסאן ליף הצטיינה במבחן בטיחות חדש


החשמלית של ניסאן הציגה ציונים גבוהים בכל הסעיפים - 93% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-71% בעבור מערכות הבטיחות. בסעיף זה נבחנו לראשונה יעילותן של מערכות לזיהוי הולכי רגל (גם בלילה ותנאי ראות קשים) ורוכבי אופניים, ובלימה אוטונומית למניעת פגיעה בהם.

למרות הציונים הגבוהים, ל-Euro NCAP היו בכל-זאת כמה דברי ביקורת כלפי הליף. במבחן הריסוק החזיתי בחפיפה מלאה (פגיעת הרכב לכל רוחבו בקיר), חגורת הבטיחות של הנהג לא תפקדה כראוי והובילה לסיכון לפציעה באגן. רמת ההגנה לאזור זה בגוף הנהג הוגדרה בציון הנמוך ביותר - "עלוב".

ניסאן ליף הצטיינה במבחן בטיחות חדש


ה-Euro NCAP מדרג את רמת ההגנה לנוסעים בציונים: טוב, מספק, גבולי, חלש ועלוב. רמת ההגנה לחזה נוסע במושב האחורי בעת פגיעה בחפיפה מלאה הוגדרה אף היא בציון בינוני - "גבולי", וכך גם ההגנה על הצוואר בפגיעה אחורית ("צליפת שוט"). למרות ביקורות נקודתיות אלו, רמת ההגנה שרשמה הליף במבחן החדש נחשבת למרשימה.

המכונית החשמלית של ניסאן, ששווקה לזמן קצר בדור הקודם בישראל, אינה מוצעת אצלנו כיום. נכון לעתה לא ידוע מתי יחל שיווקה.