על מסלול המירוצים בערד חגגו בקבוצת לובינסקי השקה מקומית ל-208 רייסינג קאפ, למעשה מכונית מירוץ המבוססת על פיג'ו 208 המוכרת. המכונית, שנבנית בפיג'ו ספורט, תשמש בסדרת מירוצים לדגם אחד שתיפתח ב-15.6 ליוני בערד ותכונה "אליפות ישראל 208 רייסינג". לובינסקי היא יבואנית ראשונה בארץ שמקיימת מהלך כזה, עם מכוניות מירוץ ייעודיות, ופורצת בכך דרך חדשה בספורט המוטורי המקומי.
 
עבור הסדרה המדוברת הביאו בלובינסקי שבע מכוניות כאלה, שתהליך השחרור שלהם מהמכס לא היה קל - שכן מדובר במכוניות מירוץ עם רישוי אפור, כלומר כאלו שלא מורשות לנוע על כביש ציבורי.
 
"כאשר התחלנו בתהליך לא הבנו למה אנחנו נכנסים", מסביר דני שביט, מנכ"ל לובינסקי. "חשבנו לעצמנו שליבואן בסדר גודל שלנו זה  קל ביותר להביא שבע מכוניות. אבל נכנסנו לתהליך מורכב, כי הרכב מורשה לנוע רק על מסלול. בכל צומת אליה הגענו פרצנו דרך וסללנו אותה לאחרים".
 
לראשונה בישראל: ליגת מירוץ ייעודית


יש אליפות
לובינסקי, בשיתוף ההתאחדות הישראלית למכוניות וקארטינג ובית הספר לנהיגת מירוצים 'פרודרייב' של ראם סמואל, יפעילו ליגת מירוצים. בנוסף לפעילות זו, המכוניות ישמשו את בית הספר לנהיגת מירוצים של סמואל ואת לובינסקי עבור פעילות חווייתית ללקוחות. סמואל היה אחד הנהגים הישראלים הראשונים שהצליח לפרוץ לקריירה בינלאומית, וזכה בין היתר באליפות צרפת בראלי.
 
הליגה המדוברת תארך שמונה חודשים וישתתפו בה 21 נהגים. הרעיון הוא להתחרות בתשעה אירועי מוקדמות שיערכו בסופי השבוע. בכל אירוע ייערכו שני מירוצים, בהם ישתתפו שבעה נהגים (למעשה כל נהג יגיע לשלושה אירועים ויתחרה בשישה מירוצים). האירוע העשירי יהיה גמר, אליו יעלו חמישה נהגים עם הניקוד הגבוה ביותר, כאשר השבעה שאחריהם יתחרו על שני כרטיסים נוספים.

לראשונה בישראל: ליגת מירוץ ייעודית

 
בכל סוף שבוע, הנהגים יקבלו צמיגים קדמיים חדשים. יהיו שלושה מקצי אימון חופשיים ומקצה דירוג, וביום השני ייערכו שני מירוצים.
 
המכונית
לאירוע ההשקה הגיעו שלוש המכוניות הראשונות ששוחררו מהמכס, כאשר ארבע הנותרות צפויות לקבל אישורים סופיים בימים הקרובים. ה-208 רייסינג קאפ נבנית בסדנת הספורט המוטורי של היצרנית. היא נשענת על בסיס הרכב המוכר אבל כוללת שינויים רבים לטובת הייעוד התחרותי.
 
בחזית שוכן מנוע 1.6 ליטר אטמוספרי שמבוסס על יחידת ה-TU הוותיקה. המנוע מייצר 140 כ"ס ב-6,650 סל"ד ומשודך לתיבת חמישה הילוכים ידנית. המכונית מצוידת כמובן בכלוב בטיחות ומערכות כיבוי כמקובל על המסלול. שמשות הצד הן מפוליקרבונט לטובת שמירה על משקל של פחות מ-970 ק"ג.
 
ל-208 רייסינג קאפ מתלים שהותאמו למירוצים עם אפשרויות כיוון ובלמים משופרים. מכוניות אלה משמשות את פיג'ו במגוון סדרות מירוצים באירופה.
 
לראשונה בישראל: ליגת מירוץ ייעודית


טעם של עוד
אבל גם הכרת המפרט לא מצליחה להעביר את התחושה שמייצר המפגש המעשי עם המכונית על המסלול בערד. העובדה שמדובר במכוניות מירוץ בולטת - לא רק בגלל שהיא נמוכה משמעותית ולובשת חישוקי "16 לבנים - אלא בייחוד בגלל שהמכונית מופשטת מכל פרט מיותר שיכול להכביד. כך למשל שמשות הפוליקרבונט שלא נפתחות (יהיה מעניין בקיץ) כונס האוויר שבגג, היעדר מושב אחורי, תאים, כיסויים, ושטיחים. דיפון הדלתות קל ופשוט מהמוכר ואפילו המחוונים נעלמו - ובמקומם צג דיגיטלי קטן ומאוד ענייני.
 
אחרי השתחלות למכונית דרך כלוב הבטיחות, כיוון מושב הספורט האוחז וחגירת הרתמות, קיבלנו הזדמנות לטעום מהמכונית הקטנה הזו למספר קטן של הקפות. הדבר הראשון שבולט הוא צליל המנוע הספורטיבי והלא מבודד שאץ בסולם הסל"ד. הדבר השני הוא המשקל הקל של המכונית, שמגיבה בזריזות למצערת העצבנית.

היא גם מגיבה בחדות מהנה לפקודות ההגה, ואף יותר מכך לליטוף דוושת הבלמים העוצמתיים שדורשים הסתגלות, ממש כמו הדוושות הצפופות. ולמרות שפעלנו תחת השגחה, קל היה לחוש את האחוריים שמחים לפסוע בהעברות משקל. לי הזכירה המכונית את ימי ה-106 וה-205 הקלילות של פיג'ו משנות השמונים והתשעים, עם הרבה רעש, חדות והתנהגות והמון טעם של פעם. 
 
מועדי המירוצים:
•       15-16 יוני, ערד
•       22-23 יוני , ערד
•       7-8 ספטמבר, ערד
•       28-29 ספטמבר, פצאל
•       5-6 אוקטובר, ערד
•       19-20 אוקטובר, פצאל
•       2-3 נובמבר, פצאל
•       16-17 נובמבר, פצאל
•       30 נובמבר עד 1 דצמבר, ערד
•       גמר, 14-15, ערד