טויוטה מנצחת בלה מאן 2018!
יצאנו למירוץ 24 השעות של לה מאן כדי לראות האם טויוטה תצליח להסיר את הקללה הרובצת עליה במקום. אוטו מדווח מהמסלול של מירוץ הסיבולת המפורסם מכולם
כמו בכל שנה באמצע חודש יוני, נסגרים הכבישים שסביב למסלול המירוצים של לה מאן, והופכים למסלול ענק באורך של 13.63 ק"מ. המירוץ, הנערך בפעם ה-86 מאז הוזנק לראשונה לפני 95 שנים, עומד השנה בסימן הניסיון העשרים של טויוטה לנצח באירוע המוטורי הכה נחשב.
סיומים צורבים ותקווה
בשנתיים האחרונות טויוטה היא שהגיעה כפייבוריטית לזכייה, אך בשתיהן הפסידה לפורשה המנוסה, שניצחה יותר מכל קבוצה אחרת (19 פעמים). לפני שנתיים טויוטה הובילה עד להקפה האחרונה, ואז הכריעה אותה תקלה, וגם לפני שנה בעיות טכניות הוציאו אותה מהתחרות על הניצחון.
השנה, כאשר פורשה לא מתחרה בקטגוריה הבכירה, LMP, המירוץ אמור להיות בידיים שלה. אבל עם מתחרים חדשים בקטגוריה הבכירה במכוניות פשוטות בהרבה מבחינה טכנית מההיברידיות המורכבות של טויוטה, העסק, כרגיל בלה מאן, אינו פשוט. המירוץ הזה יהיה טויוטה נגד כולם – אבל גם טויוטה נגד לה מאן.
כדי להוסיף עניין הצטרף לקבוצה פרננדו אלונסו, פעמיים אלוף העולם בפורמולה 1, המשתתף גם בליגת הסיבולת – שמירוץ 24 השעות הוא אחד משישה הנערך במסגרתה – ומקווה להוסיף ניצחון בלה מאן לרשימת הישגיו. בטויוטה מקווים שלא לפגוש בתקלות שאפיינו אותם בעבר ועברו 25,000 ק"מ בהכנות לשם כך, ואנחנו יצאנו ללוות את הקבוצה הסימפטית הזו ברגע ההיסטורי הצפוי.

פורשה וה-GT
ופורשה? היא עזבה את הקטגוריה הבכירה ומתמקדת בקטגורית GTE עם 911 RSR. קטגוריה זו של מכוניות GT כוללת מספר גדול מאוד של יצרנים, והדגמים המשתתפים בה הם הקרובים ביותר למכוניות בייצור.
במירוץ הנוכחי פורשה תפגוש בין השאר את המנצחת בשנה שעברה, אסטון מרטין, עם מכונית חדשה; את ב.מ.וו, שחוזרת ללה מאן לאחר היעדרות של 7 שנים, עם ה-M8 החדש; וגם את פרארי ואת פורד, עם קבוצות חזקות.

דיווחים חיים:
23:30 - אחרי שטיפסו למקום השלישי בקטגוריית ה-GTE, ב.מ.וו החלו לצנוח במיקומים בגלל בעיות בבולמי הזעזועים.
00:30 - אחת מממכוניות ב.מ.וו התרסקה. לנהג שלום.
9:50 – מכונית מספר 8 של טויוטה מובילה במרוץ, המכונית של אלונס, נקגימה ובואמי.
9:55 – מכונית מספר 7, גם של טויוטה, נמצאת במקום השני. הם סיימו כבר 296 הקפות.
10:01 – פורשה מובילה בקטגוריית ה-GTE עם שתי מכוניות פורשה 911RSR. פורד במקום השלישי.
11:50 - מכונית מספר 8 של טויוטה מובילה. 313 הקפות. מכונית מספר 7 במקום השני עם 24 הקפות פחות.
11:53 - בקטגורית LMP1 נותרה רק 'רווליון' בתמונה. שתי המכוניות שלה נמצאות כ-10 הקפות אחרי טויוטה.
11:55 - מכונית LMP2 של קבוצת G פורס נמצאת במקום החמישי הכללי. בקטגורית GTE פורד נמצאת במקום השלישי והרביעי, פורשה במקום השני.
11:57 - פורד עוקפת את פורשה ועולה למקום השני.
12:45 - חוזה לואיס בטויוטה מספר 7 הסתחרר. חזר במהרה למסלול והמשיך לרדוף אחרי אלונסו.
13:02 - ב.מ.וו ירדו למקום ה-13 בקטגוריית ה-GTE.
13:05 - פורשה, אחרי עצירת תדלוק, חזרה למקום השני (קטגוריית GTE) על חשבון פורד. פער של 18 שניות.
14:23 - מכונית מספר 7 של טויוטה, שעד עתה הייתה במקום השני, מאטה. זוחלת לרחבת הטיפולים.
15:08 - שעה אחרונה למרוץ, מכונית מספר 8 של טויוטה עדיין מובילה. נקג'ימה, שרק לפני שנתיים נאלץ לפרוש בהקפה האחרונה, מאחורי ההגה.
15:15 - מכונית מספר 7 חזרה למסלול, שמרה על המקום השני.
15:49 - מכוניות טויוטה במקום הראשון והשני. נוסעות אחת אחרי השניה.
16:02 - המרוץ נגמר - טויוטה זוכה בלה מאן עם מכוניות במקום הראשון, מכונית מספר 8 של אלונסו ונקג'ימה והשני (מכונית מספר 7)!
16:13 - פורשה מנצחת בקטגוריית ה-GTE עם מכוניות במקום הראשון והשני!
הכתב הינו אורח טויוטה.
כתבות אחרונות
-
ניר בן טובים , 25/12/2025 -
מערכת אוטו, 25/12/2025רכבי הסלבס: במה נוהגים רותם סלע וליאור רז?
-
קינן כהן, 25/12/2025BYD סיליון 5 פלאג אין: מבחן דרך
-
יואל פלרמן, 25/12/2025מבחן בטיחות למסחריות – משפרים ומשתפרים
-
שרון ביידר, 25/12/2025השרה רגב שומרת על לקוחות היוקרה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025רגע מכונן: יגואר נפרדת ממנוע הבעירה
-
ניר בן טובים , 24/12/2025המבוך / המסמר האחרון בסטיישן של וולוו
-
אלי שאולי, 24/12/2025מקסוס e-דליבר 5 בגרסת קומבי – המחיר החל מ-205,000 שקלים
-
ניר בן טובים , 24/12/2025"רכב עולה כאן 2000 שקל": כך נראית התופעה ברשות הפלסטינית