מרצדס צפויה להתחיל בשיווק A-קלאס סדאן בישראל בתוך מספר חודשים. רגע לפני שזה קורה, יצרנית הרכב הגרמנית חושפת פרט חדש ומעניין על הקומפקטית ארבע דלתות החדשה: היא תהיה המכונית האווירודינמית ביותר בעולם.

על-פי מרצדס, ה-A-קלאס סדאן תציע מקדם גרר של 0.22Cd בלבד, מה שיהפוך אותה למכונית הסדרתית עם היעילות האווירודינמית הטובה ביותר כיום. את התואר היא לוקחת ממרצדס אחרת - ה-CLA היוצאת - שבעצמה התבססה על משפחת ה-A-קלאס ושילבה בין קופה לבין סדאן. דור חדש שלה עדיין לא נחשף, וגם תמונות ה-A-קלאס סדאן לאירופה שפורסמו עדיין חלקיות בלבד.

מרצדס A-קלאס החדשה, שהוצגה תחילה כהאצ'בק עם חמש דלתות, מציעה לכשעצמה מקדם גרר מרשים של 0.25Cd, טוב במעט מהדור הקודם (0.26Cd). יעילות אווירודינמית, נזכיר, תורמת לתצרוכת דלק נמוכה במהירות גבוהה, כמו גם למהירות מרבית גבוהה יותר.

אלופת אווירודינמיות: מרצדס A-קלאס סדאן


לצד חשיפת הנתון החדש, מרצדס מאשרת שה-A-קלאס סדאן תציע את אותו בסיס גלגלים כמו ההאצ'בק - כלומר 273 ס"מ. זה כמובן לא מפתיע, משום שלפני מספר חודשים היצרנית הציגה את ה-A-קלאס סדאן L, גרסת בסיס גלגלים ארוך (279 ס"מ) שמיועדת רק לסין.

אלופת אווירודינמיות: מרצדס A-קלאס סדאן
מרצדס A-קלאס סדאן עם בסיס גלגלים ארוך, לסין


ה-A-קלאס סדאן תיוצר במקסיקו (עבור אמריקה, בעיקר) ובגרמניה (עבורנו). בשלב זה לא ידוע באיזה מפרט תוצע אצלנו ומה יהיה מחירה. עם זאת, צפו לשלם יותר מההאצ'בק, שאף היא צפויה אצלנו בתוך חודשים ספורים.