הרשות האמריקאית לניירות ערך פתחה בחקירה כנגד טסלה, יצרנית המכוניות החשמליות, בכדי לבדוק מדוע מנכ"ל ומייסד היצרנית הכריז על תוכניות להפוך אותה לחברה פרטית בטוויטר. החוקרים יבדקו האם ההצהרות שלו אמיתיות, ואם הן עולות לכדי עבירה על חוקי ניירות ערך, כך מדווח ה"וול סטריט ג'ורנל". 

מאסק הכריז על התוכנית להוציא את טסלה מהמסחר בבורסת ניו-יורק ביום שלישי, בחשבון הטוויטר הפרטי שלו - במקום בהודעה לרשות לניירות ערך ולציבור בכלים המקובלים. ברשות לניירות ערך יבדקו האם כתוצאה מכך לא נפגעו משקיעים. הרשות וטסלה לא הגיבו לבקשת העיתון לתגובה על הדיווח.

סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי מניות טסלה ירדו ביום רביעי ב-2.4% ל-370.34 דולר למניה, זאת לאחר שזינקו ב-11% ביום שלישי נוכח הצהרות מאסק. 

מייסד טסלה (ושלל חברות טכנולוגיה נוספות, בהן ספייס-איקס המתכננת טיסות לחלל), הטיל פצצה ביום שלישי כאשר הכריז בציוץ בטוויטר כי הוא "שוקל להפוך את טסלה לפרטית ב-420 דולר. המימון מובטח". הכרזה זו פירושה כי מחזיקי המניות יוכלו למכור אותן במחיר גבוה משמעותית ממחיר השוק.

הציוצים של מייסד טסלה - עבירה על חוקי ניירות ערך?


אלא שמאסק לא סיפק פרטים או הוכחות לדרך שבה יממן את העסקה, שלפי אנליסטים צפויה לעלות למעלה מ-70 מיליארד דולר - הסכום הגבוה ביותר בהיסטוריה שישולם כדי להפוך חברה מציבורית לפרטית. לטענת עורכי דין המתמחים בבטחונות, מאסק עשוי לעמוד בפני תביעות משקיעים אם יוכל שלא הבטיח את המימון הנדרש לפני שהודיע עליו.

"המילים 'המימון מובטח' הן נקודת הסיכון - זו הצהרה על עובדה והיא יכולה לגרום לכך שיואשם בהצהרה כוזבת אם תוכח כשקרית", כך על-פי אריק גורדון, עוזר פרופסור בבית הספר רוס לעסקים ומשפט באוניברסיטת מישיגן.

שימוש בטוויטר להכרזה על מידע משמעותי אינו נפוץ, אבל הרשות לניירות ערך מאפשרת לחברות להשתמש ברשתות חברתיות כדי לפרסם מידע משמעותי כל עוד זה עומד בקנה אחד עם תקנות הגילוי הנאות ואם משקיעים מיודעים לגבי ערוצי התקשורת מבעוד מועד.

מאסק הוא צייצן פורה, וטסלה אף התריעה בפני משקיעים בהודעה שהעבירה גם לרשות לניירות ערך ב-2013, בה נכתב כי משקיעים נדרשים לעקוב אחר ערוץ הטוויטר של מאסק ל"מידע נוסף" אודות החברה. עם זאת, אין התייחסות לערוץ האישי של מאסק בעמוד הקשר הרשמי של החברה.