אם כבר דיברתי על תחבורה, הרשו לי לרגע לסטות מהכביש ולדון בנושא תחבורתי מרתק אחר — הטיסה. לא, איני מתכוון לדבר על רחפנים, שיחליפו את המכונית המקושרת, שתחליף את המכונית האוטונומית וכולי וכולי; אני רוצה לדבר ספציפית על חברת התעופה ה"לאומית" שלנו, אל על.
 
אני מתכוון שכף רגלי לא תדרוך יותר במטוס של אל על, לפחות שלא לרכוש בכספי כרטיס לחברת התעופה הזו.

לא טס יותר אל על – טורו האישי של דני פרומצ'נקו

 
ומעשה שהיה כך היה. יצאנו ארבעה מחברי אוטו כדי לחזות במשחק חצי הגמר במונדיאל במוסקבה, שלושה מאתנו התכוונו לחזור ב־13, ואחד נאלץ לחזור יום קודם לכן. ישבתי בשעת לילה מאוחרת להזמין כרטיסי טיסה דרך הרשת.
 
בארופלוט המחיר היה מתחת ל־500 דולר, אך שעות הטיסה הלא נוחות שכנעו אותי להשקיע ב"הכי בבית בעולם" למעלה מ־700 דולר. הזמנתי תחילה את שלושת המקומות המאוחרים יותר, הזמנתי מושבים שנרשמו וכשהגעתי לתשלום — נתקעה התוכנה וביקשה שאמתין. בזמן ההמתנה הזמנתי את הכרטיס הרביעי (כאמור, חוזר יום אחד קודם).

לא טס יותר אל על – טורו האישי של דני פרומצ'נקו

 
כאשר חזרתי לעמוד ההזמנה הראשון שעדיין היה תקוע, יצאתי ממנו ונכנסתי להזמין מחדש — והמחיר עלה ביותר ממאה דולר לכרטיס. זאת, למרות שלמעט המקומות שאני אישית "תפסתי", לא נוסף באותו שלב נוסע אחד למטוס.
 
מאחר ומועד הטיסה קרב במהירות, שילמתי 450 דולר נוספים והמשכתי בהזמנה. אולם, מכיוון שהתאריך האחרון אותו הקלדתי בהזמנת הכרטיס הרביעי עמד על ה־12 לחודש, אישרתי אותו כתאריך לשלושת הכרטיסים הנוספים. טעות שלי, באשמתי, אבל בסיוע של אל על. אני אגב בטוח שהעלייה במחיר נבעה מכך שכבר התחלתי להזמין באתר והפסקתי, כדי להמריץ אותי לקנות באותו הרגע.
 
אחלה שיטה. אבל, לקחת סתם כך מאנשים עוד כ־450 דולר?  זה לא מה שאני מצפה מחברת תעופה המתיימרת להיות "הכי בבית". אבל זו הייתה רק ההתחלה. אגב, בבדיקה באל על לאחר שחזרתי התברר שההזמנה ש"נתקעה" הופיעה במחשבי החברה. "יכולת לצלצל למשרדנו הפתוחים 24 שעות ביום" אמרו לי. רק שעל המסך היה כתוב "המתן" ללא המידע הזה ומספר הטלפון להתקשרות...

לא טס יותר אל על – טורו האישי של דני פרומצ'נקו

 
הגענו שלושתנו לטיסה ב־13 לחודש, רק כדי לגלות שנרשמנו יום אחד קודם לכן. שמחנו לגלות שלמרות שלא היינו רשומים היו מקומות על המטוס — אבל אז הגיע מחיר הטעות. יש מישהו מהקוראים שמעלה בדעתו כמה עלתה התוספת עבור כל כרטיס משלושת הכרטיסים בגלל איחור של יום אחד, וזאת לאחר שכבר הכרטיס המקורי היה יקר להחריד (כ־750 דולר, ולאחר שכאמור התייקר)? מישהו הגיע בניחוש למעלה מ־800 דולר לכרטיס? לא? אז אתם לא מכירים את אל על.
 
חשבון, בבקשה: כ־180 דולר עבור אי הופעה ביום קודם לכן; 130 דולר על שינוי מועד; למעלה מ־550 דולר עבור מחלקה יקרה יותר ־ לא, לא ביזנס, זו מחלקה וירטואלית שמיועדת "לנקנק" פראיירים שכמונו. פניתי למנהלת התחנה, וזו פנתה למשרד במוסקבה כדי לנסות ולהוריד את רוע הגזירה ואת גובה התשלום. היא ויתרה לנו על 180 הדולר, רק שההנחה בפועל לא התקבלה. פניתי בארץ, דרך מערך הדוברות היעיל של חברת התעופה ה"לאומית" (משרדו של רני רהב), ורק אז התרצו באל על והשיבו לי את אשר הובטח במוסקבה.
 
עדיין, שילמנו על טיסה במחלקת תיירים למעלה מ־1400 דולר לכרטיס. אני, לאל על, לא חוזר. אם ככה מרגישים בבית, אני מעדיף לטוס בכל חברה אחרת שאינה ביתי...
 
[email protected]

לא טס יותר אל על – טורו האישי של דני פרומצ'נקו