גרסת כלאיים נטענת משקע (פלאג-אין הייבריד) של סיטרואן C5 איירקרוס, רכב פנאי קומפקטי, נחשפה לקראת תערוכת פריז. הגרסה החדשה צפויה להגיע לאולמות התצוגה בתחילת 2020, ותבשר על תחילת עידן החשמליות בסיטרואן - אחריה כל דגם חדש של המותג יוצע גם בגרסה מחושמלת, וכל הדגמים יציעו אפשרות כזו מ-2025. 

ה-C5 איירקרוס, ששיווקו צפוי להתחיל בישראל בשנה הבאה, יוצע בגרסת הכלאיים עם מנוע טורבו-בנזין (1.6 ליטר, 180 כ"ס), ומנוע עזר חשמלי שמפיק 109 כ"ס וכ-34.3 קג"מ. שני המנועים מניעים - יחד או לחוד - את הגלגלים הקדמיים, בסיוע תיבת שמונה הילוכים אוטומטית. הספק המערכת הכולל עומד על 225 כ"ס.

סיטרואן מבטיחה טווח נסיעה חשמלי של עד 50 ק"מ, זאת במהירות מרבית של 135 קמ"ש. מהירות מרבית במצב כלאיים לא פורסמה, אך היצרנית מבטיחה תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 50 ק"מ לליטר (במסלול הבדיקה האירופאי של 100 ק"מ). פירוש הדבר כי תצרוכת הדלק במצב הכלאיים עומדת על כ-25 ק"מ לליטר.

סיטרואן C5 איירקרוס היברידי: 50 ק


ה-C5 איירקרוס ההיברידית מצוידת במצברי ליתיום-יון 200 וולט ועם הספק של 13.2 קוט"ש. טעינתם ממקור חיצוני אורכת בין שעתיים לשמונה שעות בהתאם לסוג השקע (רגיל, 14 אמפר או מהיר, 32 אמפר).

סיטרואן C5 איירקרוס היברידי: 50 ק


נכון לעתה לא ידוע אם גרסת הכלאיים תשווק בישראל. עם זאת, כל עוד הטבת המס לרכבי הכלאיים הנטענים גבוהה (מס קניה מופחת של 20%), הסיכויים לכך לא מבוטלים.