חברת ווייז (Waze) הכריזה על שילוב אפליקציית (יישומון) הניווט שלה דרך ממשק הצימוד הדיגיטלי קארפליי (Carplay) של אפל (Apple).

עד היום, שימוש בממשק קארפליי אפשר ניווט רק דרך יישום הניווט של אפל ('אפל מפות') או גוגל ('גוגל מפות'). כעת, ניתן יהיה להשתמש באפליקציית ווייז דרך מערכת המולטימדיה ברכב – בתנאי שהמכשיר הסלולרי כולל את מערכת ההפעלה iOS12 החדשה (וכמובן, בתנאי שמערכת המולטימדיה ברכב תומכת בקארפליי, בין אם מדובר במערכת מקורית ובין אם מדובר במערכת בהתקנה מקומית). המכשירים התומכים במערכת זו הם אייפון 5S ומעלה, אייפד אייר 1 ומעלה, אייפד מיני 2 ומעלה, אייפוד טאץ' 6 ומעלה.

ניווט Waze – מעכשיו גם ב-Apple Carplay


ממשק קארפליי מאפשר שימוש ביישומים ממכשיר הטלפון האישי (למכשירים מתוצרת אפל; קיימים ממשקים מקבילים גם למכשירי אנדרואיד) דרך מערכת המולטימדיה של הרכב – כאשר השימוש מוגבל ליישומים הרלוונטיים לשימוש ברכב בכלל ולנהיגה ברכב בפרט (טלפון, רדיו/מוזיקה, ניווט).
 
הפעלת המערכת מצריכה חיבור של המכשיר לרכב באמצעות כבל USB ותפעול היישומים ניתן לביצוע באמצעות מסך המגע של הרכב, פיקוד קולי או באמצעות לחצנים ובוררים שונים (מהקונסולה המרכזית, מגלגל ההגה), כאשר יישומי הודעות (כמו וואטסאפ, למשל) ניתנים לתפעול בזמן נהיגה באופן קולי בלבד (השמעה, הכתבה קולית).

ניווט Waze – מעכשיו גם ב-Apple Carplay