מאז ראלי יוון ב-2013, לא חוו הנהגים והצוותים ראלי כה חם, קשוח עם אבק וסלעים כמו ראלי טורקיה של 2018. תנאים כאלה זרים לרוב הצוותים והנהגים; הרוב לא התנסה בראלי אקרופוליס-יוון, הורס מכוניות ידוע לשמצה, וראלי ספארי-קניה הקשוח מכולם הוא זיכרון רחוק מאז יצא לדרכו האחרונה ב-2002. 

ראלי מרמריס-טורקיה – ניצחון שלישי לטאנאק, והוא בתמונת האליפות


לאחר היעדרות של שמונה שנים מהאליפות, טורקיה חוזרת לסבב אך התוואי חדש, מרמריס לחוף הים האיגאי, בצד הדרום-מערבי של המדינה עם סטייג'ים חדשים לחלוטין. המשמעות של סטייג'ים חדשים הינה כתיבת ספרי דרך מאפס, וצוותים שמגיעים ללא כל היכרות עם המקום, מה שמאפשר גם לנהגים הפחות מנוסים להשיג תוצאה נאה. 

לקראת העיקר
הראלי החל בחמישי בערב בסופר ספיישל, סטייג' בו ניצח אנדראס מיקלסן. הראלי ה'אמיתי' התחיל בשישי בבוקר, כלל סטייג'ים מהקשים שנראו באליפות מזה זמן, ולא עבר זמן רב עד שאלה גבו מחיר גבוה מהמשתתפים.

ראלי מרמריס-טורקיה – ניצחון שלישי לטאנאק, והוא בתמונת האליפות


ראשון היה אוונס, כאשר בסטייג' 3 התפרק הדיפרנציאל האחורי, וגזל 3 דקות מזמנו של הוולשי; אחריו, לאחר שכבר הוביל, חטף קרייג ברין תקר שהוריד אותו מהמקום השני לשמיני; גם מיקלסן, שרק לקח מהאירי את ההובלה, סבל מכך, אך אצל הנורבגי זה גרר אותו 'רק' למקום השלישי; מכוניתו של אוסטברג, שהתמקם בין המובילים, נפגעה, ותקלה במתלים אילצה את הנורבגי לפרוש ליום; מתלי הפיאסטה של אוונס התפרקו בסטייג' 6 וגרמו גם לו לפרוש ליום.

בסופו של היום הראשון, נוייביל שפתח אותו כ"מנקה השבילים", כיאה למוביל האליפות, הצליח לסיים בראש, כשרק 0.3 שניות מפרידות בינו לבין אוג'ייה במקום השני. מאחורי שניהם, מיקלסן במרחק של 2.3 שניות נוספות מאוג'ייה כאשר טאנאק ממוקם חמישי.

שבת בבוקר, יום יפה
יום שבת, ואף על פי שהסטייג'ים של אותו יום נראו נקיים יותר ועם פחות סלעים, הנזקים שסבלו המכוניות היו לא פחות קריטיים מאלה של היום הקודם. כבר בסטייג' הראשון של הבוקר (8), החליטו המתלים של נוייביל לוותר ולצאת מהמקום, והוא נאלץ לפרוש. בסטייג' לאחר מכן נפגע גם הרכב של אוג'ייה, ההיגוי נשבר, ורק לאחר מאמץ ותיקונים עם עזרה מבן קבוצתו, אלפין אוונס, הנזק תוקן. אל הסטייג' הבא נכנס אוג'ייה עם איחור של שש דקות, נקנס בעוד דקה וירד למקום הרביעי. אך כל אלה לא מנעו מהאלוף הצרפתי לנצח בסטייג' ולצמצם במעט את הפער ממקומות הפודיום – כאשר מיקלסן מוביל, טאנאק שני, ולאטוולה שלישי.

ראלי מרמריס-טורקיה – ניצחון שלישי לטאנאק, והוא בתמונת האליפות


גם לנהגים מאחור לא היה קל, אספקה לאפי נתקע על שפת הדרך, וללא אוהדים בסביבה שיכלו לחלצו, נאלץ הפיני לפרוש מהראלי. לאחר כל המאמץ הזה, חזרו הצוותים לאתר השירות על מנת להתרענן לקראת ה'לופ' של אחה"צ. וכבר בסטייג' הראשון של אחה"צ, 11, שבר מיקלסן את גל ההינע במכוניתו, איבד שתי דקות והותיר את ההובלה לטאנאק. אוג'ייה שנלחם כל כך קשה עד לאותו רגע להגיע לפודיום, נתקע בצד הדרך בסטייג' הבא ונאלץ לפרוש ליום. קרייג ברין, שהיה שישי עד לאותו רגע, נאלץ לעצור כמה פעמים במהלך סטייג' 11 בשל עשן שיצא ממכוניתו ואיבד שש דקות. הגרוע מכל היה עתיד להתרחש כאשר במקטע בין סטייג'ים, ה-3C של ברין עלתה בלהבות.

יום אחרון, מעט שורדים
מתוך תריסר נהגים שהתחילו, סיימו את הראלי רק חמישה. לאחר ששמר על מכוניתו לאורך כל הראלי, ניצח טאנאק בטויוטה – והיה זה ניצחון שלישי רצוף! לאטוולה, שסיים שני, העלו גם את טויוטה למקום הראשון בטבלת היצרנים לאחר שעקפה את יונדאי. טאנאק עבר את אוג'ייה באליפות הנהגים ונמצא רק 13 נקודות מת'יירי נוייביל. הנהג הבלגי הוסיף עוד 5 נקודות בפאוור סטייג' ושמר על היתרון שלו ביחס לאוג'ייה.

ראלי מרמריס-טורקיה – ניצחון שלישי לטאנאק, והוא בתמונת האליפות


הקרב על האליפות נערך כעת בין שלושה נהגים, וכאשר עד סוף העונה צפויים רק שלושה מירוצים, דבר אינו סגור. הראלי הבא, בווילס, יתקיים בין ה-4 ל-7 באוקטובר, ואל תשכחו להצטרף אלינו.