יצרנית הרכב היפנית הונדה וקונצרן הרכב האמריקאי GM (ג'נרל מוטורס - ביואיק, קאדילק, שברולט ו-GMC), הודיעו על תוכנית לשיתוף פעולה. במסגרת התוכנית החדשה שני הצדדים יפתחו יחד טכנולוגיות לרכב אוטונומי - ואף יפרסו יחד תשתית "רחבת היקף" של שירות המבוסס על מכוניות כאלו.

במסגרת שיתוף הפעולה, הונדה תחבור לג'נרל מוטורס ולחברת הטכנולוגיה שבבעלותה, "קרוז" (Cruise, אין קשר לשברולט קרוז). זו האחרונה מופקדת על פיתוח מכוניות אוטונומיות, ואף מבצעת בהן ניסויים בכביש ציבורי בעיקר (אך לא רק) בסן פרנסיסקו.

המיזם המשותף יוליד רכב אוטונומי ייעודי, שהשימוש בו יהיה במסגרת שירות רכב שיתופי - למשל תחנת מוניות רובוטיות, אותן מזמינים ביישומון ובהן אין נהג אנושי. ביצרניות מעריכים כי כלי הרכב האוטונומי יוכל לשמש גם לצרכים נוספים, למשל משלוחי מזון או סחורות אחרות.

הונדה תפתח רכב אוטונומי יחד עם ג'נרל מוטורס


ההסכם עליו חתמו הצדדים כולל השקעה בגובה שני מיליארד דולר (7.26 מיליארד שקל) מצד הונדה, שתיפרס על-פני 12 שנים. בנוסף היפנים ישקיעו 750 מיליון דולר (2.72 מיליארד שקל) ישירות בקרוז - ובסך הכל סכום של כמעט 10 מיליארד שקל. על-פי GM, פירוש הדבר כי קרוז מוערכת כיום בשווי של 14.6 מיליארד דולר (כ-53 מיליארד שקל).

"זהו הצעד ההגיוני הבא ביחסים בין ג'נרל מוטורס להונדה, בהתחשב בעבודה המשותפת שלנו על מכוניות חשמליות ושיתוף הפעולה עם קרוז", מסבירה מארי בארה, יו"ר ומנכ"ל GM. "יחד, אנחנו יכולים לספק לקרוז את מיטב העיצובים, יכולות התכנון והייצור... הנדרשים להובלה בטכנולוגיית רכב אוטונומי".



"הונדה בחרה לשתף פעולה עם קרוז וג'נרל מוטורס בגלל ההובלה שלהם בטכנולוגיה לכלי רכב אוטונומיים וחשמליים, והחזון המשותף שלנו לעולם בלי זיהום ובלי תאונות", מסביר סגן נשיא בפועל, נציג חבר המנהלים ומנהל התפעול הראשי של הונדה, סאיג'י קוראישי. "נשלים את החוזקות שלהם באמצעות המומחיות שלנו בניצול מרחב ועיצוב, בכדי לפתח את הרכב האוטונומי השיתופי הנחשק והיעיל ביותר".