קודם היה רכב התצוגה, אחר-כך השם, עכשיו פרטים טכניים. סקודה ממשיכה בטפטוף המידע על הסקאלה (Scala, סולם בלטינית), המשפחתית הקטנה החדשה שתחליף את סקודה ראפיד.

המכונית החדשה, שתמוצב בין המשפחתיות הקומפקטיות (מאזדה 3, סקודה אוקטביה) למכוניות הסופרמיני (מאזדה 2, סקודה פאביה), תהיה סקודה ראשונה לעשות שימוש בפלטפורמת הסופרמיני החדשה של קונצרן פולקסווגן, ה-A0 MQB. זו מוצעת כיום בכל הסופרמיני של הקונצרן (פולקסווגן פולו, סיאט איביזה ואודי A1 החדשות), בעוד הפאביה נותרה יחידה שעדיין מבוססת על הפלטפורמה הקודמת.

מעבר לפלטפורמה החדשה, כמו גם ניסיון להתמודד טוב יותר עם המשפחתיות הקומפקטיות, הוביל לצמיחה משמעותית במידות בהשוואה לראפיד. הסקאלה מציעה אורך של 436 ס"מ (430 בראפיד), גובה של 147 ס"מ (1+) ובסיס גלגלים שצמח מ-260 ל-265 ס"מ. אבל את הצמיחה המרשימה ביותר רשם הרוחב - כעת 179 ס"מ במקום 171 בראפיד.



בסקודה מבטיחים שכתוצאה מכך הסקאלה תציע מרווח דומה לזה של האוקטביה, עם מרווח ברכיים זהה מאחור, מרווח מרפקים קטן ב-2.5 ס"מ ומרווח ראש גדול בשני מ"מ. נפח תא המטען בסקאלה עומד על 467 ליטר, גם כאן גידול משמעותי ביחס לראפיד (395 ליטר).

סקודה תציע את המכונית החדשה עם מנועי טורבו מוכרים - בנזין ודיזל. יחידת 1.0 ליטר עם שלושה צילינדרים תוצע בשני הספקים - 90 כ"ס עם תיבת חמישה הילוכים ידנית, 115 כ"ס ותיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. יחידת כוח שנייה, בנפח 1.5 ליטר, תציע 150 כ"ס ותשודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או שבעה הילוכים רובוטית דו-מצמדית. נתוני ביצועים ותצרוכת דלק לא פורסמו.

סקודה סקאלה במקום ראפיד: פרטים חדשים


מנוע הדיזל היחיד במבחר יהיה בנפח 1.6 ליטר. לזה 115 כ"ס והוא יוצע עם תיבת שישה הילוכים ידנית או רובוטית דו-מצמדית עם שבעה יחסי העברה. כל גרסאות הסקאלה מצוידות בהנעה קדמית.

יצרנית הרכב הצ'כית מודיעה גם כי תודות לפלטפורמה החדשה, המשפחתית הקטנה תציע סוף-סוף מפרט מערכות בטיחות מתקדמות מספק. בין היתר יוצעו בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב, התרעת רכב בשטח מת, מערכת לבלימה אוטונומית למניעת תנועת הרכב אחרי תאונה (למשל, אם הנהג משותק) ומערכת תקשורת חירום שמחייגת לשירותי החילוץ אם הרכב עבר תאונה בה נפתחו כריות אוויר.

סקודה סקאלה במקום ראפיד: פרטים חדשים


מפרט האבזור התקני ובתוספת תשלום יכלול גם בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת עזר לחנייה, לוח מחוונים דיגיטלי ("10.25), מערכת מולטימדיה עם מסך "9.2 ועדכונים מהרשת באמצעות כרטיס סים מובנה, יישומון לטלפון חכם שמאפשר פתיחת ונעילת דלתות מרחוק ומתלים מתכווננים עם מצב "ספורט" והנמכה של 15 מ"מ.

סקודה סקאלה תושק במחצית הראשונה של 2019. לישראל היא צפויה להגיע לקראת אמצע השנה.