אחרי הכנות לא קצרות, אין ספור שמועות והכרזה רשמית בסוף השנה שעברה, מותג הפאר הבריטי בנטלי יוצא לדרך בישראל. אורכיד ספורטס קארס, יבואנית פורשה לישראל שבבעלות גיא מיוחס, היא שתייבא גם את דגמי בנטלי לארץ הקודש. לצורך כך נחנך אולם תצוגה חדש, שממוקם כמובן במעוז רכבי היוקרה - הרצליה פיתוח, במתחם של מלון פבליקה.

לפי שי דואני, מנכ"ל היבואנית, הכוונה של בנטלי להציע בארץ את מלוא מבחר הדגמים שלה, והיבואנית החדשה מבטיחה פעילות טרייד-אין ומרכז שירות מודרני ומתקדם ברמה הגבוהה ביותר. בנטלי תאפשר ללקוחותיה בישראל לבחור ממלוא אפשרויות ההתאמה האישית של המותג, ואף תטיס לשם כך לקוחות למפעל בבריטניה.

כדאי לזכור שפורשה מובילה כיום את פיתוח הפלטפורמה הגדולה בקבוצת פולקסווגן, עליה מבוססים גם דגמי בנטלי. זה אומר שמתחת לעור הדגמים הגדולים של פורשה ובנטלי חולקים טכנולוגיות - כך שמבחינת תשתית לוגיסטית ושירות קיים הגיון רב בחיבור.

לראשונה: בנטלי בייבוא רשמי לישראל
בנטלי פליינג ספר

 
רוברט אנגסטלר, מנהל בנטלי אירופה שהגיע לארץ לכבוד ההשקה, הבטיח להציב רף חדש בתחום רכבי היוקרה בישראל. ההערכה הכללית היא שניתן למכור כמה עשרות מכוניות של המותג בשנה בישראל, כ-20 מכוניות בשנה הראשונה לטענת היבואנית.
 
ההיצע 
הרכב עם פוטנציאל המכירות הגבוה בישראל הוא כנראה הבנטייגה (Bentayga), רכב פנאי גדול עם ארבעה, חמישה או שבעה מושבים. רכב זה חולק בסיס בין היתר עם פורשה קאיין, פולקסווגן טוארג, למבורגיני אורוס ואודי Q7. מחירו: החל מ-1,575,000 שקלים לגרסת V8 בנזין, עם מנוע בנפח 4.0 ליטר ושני מגדשי טורבו. לגרסה זו 550 כ"ס והיא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.5 שניות.



גרסת נוספת תציע מנוע W12, נפח של 6.0 ליטר, שני מגדשי טורבו ו-608 כ"ס. זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.0 שניות ותעלה החל מ-1,985,000 שקלים. בעתיד אמורה להגיע גם גרסת כלאיים נטענת.

לראשונה: בנטלי בייבוא רשמי לישראל
בנטלי בנטייגה

 
מכונית חשובה נוספת תהיה הקונטיננטל GT החדשה (Continental GT), קופה גדולה החולקת בסיס עם הפאנמרה. עם מנוע ה-W12 כפול המגדשים בנפח 6.0 ליטר ו-635 כ"ס, היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.7 שניות ועולה החל מ-1,775,000 שקלים (זול באופן משמעותי ממרצדס S63 קופה).



מחיר מכונית הסאלון של בנטלי, הפליינג ספר (Flying Spur), עם מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר ו-507 כ"ס (5.2 שניות ל-100 קמ"ש) יחל ב-1,565,000 שקלים.

לראשונה: בנטלי בייבוא רשמי לישראל
בנטלי מולזאן


מכונית הדגל המותג, המולזן (Mulsanne) הגדולה והסופר יוקרתית, שמצוידת במנוע V8 כפול מגדשים בנפח המסורתי של 6.75 ליטר (512 כ"ס, 5.3 ש') תעלה החל מ-2,245,000 מיליון שקלים.



כמובן שבבנטלי מדובר במחירים התחלתיים, שיכולים לצמוח משמעותית בהתאם לתפירה האישית של כל לקוח.