וויימו (Waymo), חברת פיתוח הרכב האוטונומי של אלפאבית (Alphabet), תשיק בקרוב שירות מוניות ללא נהג. אלו מבוססות על הטכנולוגיה שפיתוחה החל תחת גוגל, עוד טרם הארגון מחדש בענקית החיפוש ששם העל שלה הפך לאלפאבית.

סוכנות הידיעות בלומברג מדווחת מפי גורם בחברה, כי וויימו תשיק את השירות כבר בתחילת החודש הבא. על הכוונת יהיו שירותים דומים של אובר וליפט (עם נהג אנושי), ולשירות יינתן שם חדש שעדיין לא נחשף. המכוניות יהיו אוטונומיות לחלוטין (רמה 4) עם יכולת מלאה לנהוג ללא מעורבות נהג, אך מטעמי בטיחות במוניות ייסע נהג אנושי שיוכל לקחת פיקוד במקרה חירום. שירות המוניות צפוי להתבסס בעיקר על מיניוואן הפאסיפיקה של קרייזלר ו-או רכב הפנאי החשמלי I-פייס של יגואר.

"וויימו עובדת על טכנולוגיית נהיגה אוטונומית כבר כמעט עשור, עם בטיחות במרכז העשייה שלנו", כך על-פי הודעה ששלחה החברה לעובדיה במייל פנימי, אותו העביר המקור לסוכנות. דובר החברה סירב להגיב בנוגע לשירות החדש, שמו ומועד ההשקה שלו.

שירות מוניות אוטונומיות של גוגל יוצא לדרך


על-פי המסתמן, וויימו מתכננת השקה מצומצת ושקטה יחסית של השירות החדש, בלי אירוע מיוחד ונוצץ. במקום השירות פשוט יושק ביישומון חדש בחנות היישומונים של גוגל, ויתמקד תחילה באזור של כ-160 ק"מ מרובעים בפרברי פיניקס, אריזונה, ארה"ב.

על-פי הדיווח, בוויימו מעוניינים שלקוחות ראשונים יגיעו דרך תוכנית "הנוסע המקדים", קבוצת ניסוי של כ-400 מתנדבים שהשתמשו בשירותי וויימו בניסוי שנערך כבר יותר משנה. הנסיינים שיעברו לשירות החדש אף יזכו לביטול חוזה הסודיות עליו חתמו כשהצטרפו לניסוי, כך שיוכלו להפיץ את הבשורה לחבריהם.

השקת השירות החדש באופן רשמי, תסיים את התקופה הארוכה בה הפרויקט כולו נשמר בסודיות רבה - עוד מהימים בהם גוגל החלה לעבוד על מכוניות אוטונומיות לפני כעשור. לפי אנליסטים, השקה רשמית גם פירושה שוויימו תקדים את מרבית מתחרותיה ביותר משנה בזמן ההגעה לשוק.