זוהר שמשי, בן 20 מקיבוץ איילת השחר, הוא הזוכה בגמר '208 רייסינג'. המירוץ האחרון, שנערך בסוף השבוע במסלול המרוצים בערד, חתם סדרת תחרויות שהתקיימה לאורך חצי שנה וכלל שלושה אירועי גמר. הקהל שהגיע – כ-150 איש – לא רק נהנה מיום שמשי, אלא גם היה חלק מתהליך יצירה של תרבות מוטורית ישראלית.

אליפות 208 רייסינג
האירוע המרכזי היה המקצה האחרון של אליפות פיג'ו 208 רייסינג. במקצה האחרון הוזנקו שבעה נהגים, שסדר ההזנקה שלהם נקבע לפי מקצה מדידת זמנים: ראשון לזנק היה זוהר שמשי ושני היה אייל דוראון; שלומי בקיש, מי שהוביל לאורך כל העונה, קיבל את התוצאה השלישית בטיבה, ולכן זינק שלישי. בהמשך היו נחמה בוגין (רביעית), מרק ברייטר (חמישי), עוזי ירוחם (שישי), דורון שניידר (שביעי). 

ליגת פיג'ו 208 רייסינג – היה חם ושמשי


למביטים מהצד, המירוץ יכול היה להיראות מונוטוני – למרות שהמתמודדים היו מורשים לעקוף, סדר המתמודדים לאורך המרוץ נשאר כמעט כשהיה. לא משנה כמה ניסה, שלומי לא הצליח לעקוף את זוהר ואת אייל. מספר רגעים מעניינים נרשמו בגזרתם של עוזי ירוחם ונחמה בוגין – הראשון הסתבסב עם הרכב וננגח (ע"י מרק ברייטר), השנייה הסתבסבה פעמיים. בסופו של דבר, נחמה דווקא לא סיימה אחרונה – עוזי, במעשה אצילי, נתן לה לעקוף אותו. זוהר הגיע ראשון, אייל הגיע שני, שלומי הגיע שלישי, מרק רביעי, דורון שניידר הגיע חמישי, נחמה שישית, עוזי שביעי. 

ליגת פיג'ו 208 רייסינג – היה חם ושמשי


הליגה הפתוחה
ליגת 'טורינג' – הליגה הפתוחה – כללה אף היא שבעה מתמודדים. במידה רבה כאן, התוצאה הייתה ידועה מראש – חמאדה עודה, המתחרה עם מיצובישי לנסר איוו X משופרת וחזקה במיוחד (כ-600 כ"ס), הוא המתחרה המוביל בקטגוריה הזו. הגמר של הליגה הפתוחה כלל שני מקצים, אחד בו זינקו המתמודדים לפי סדר מדידת זמנים, והשני היה סדר הפוך ('גריד הפוך') – כדי להגביר את העניין. בשני המקצים גבר עודה על המתחרים במהירות, אבל במירוץ השני בהחלט היה הרבה עניין – חמאדה, שזינק אחרון, עקף את המתחרים אחד אחרי השני, כולל את מישל גדג' (אימפרזה כחולה) בסיבוב.

ליגת פיג'ו 208 רייסינג – היה חם ושמשי


מישל גדג', מוותיקי נהגי המירוץ בישראל שיחגוג השנה 70, סיפק רגעים מרתקים בקרב מול נדב ירון (אימפרזה אדומה), כשנדב נחסם והואט ע"י מישל לאורך כל המירוץ. ניצן לוי, שהתחרה עם פיג'ו 206 (הכסופה), הרשים מאוד בכישורי הנהיגה שלו – ולמרות שרכבו חלש יחסית, הוא הצליח להידבק למתחרים האחרים בצורה עיקשת. 

ליגת פיג'ו 208 רייסינג – היה חם ושמשי


ליגת MDC – אלוף האלופים
באירוע האחרון התחרו מובילי הקטגוריות בליגת MDC – עניין של 24 משתתפים. בשונה מהתחרויות לאורך כל העונה, בהם התחרו הנהגים עם כלי הרכב הפרטיים שלהם, הפעם התחרות הייתה עם כלי רכב אחידים (208 רייסינג) במרוצי מרדף (זוג מתמודדים, המתחרים זה מול זה באופן אקראי, נדרשים להקיף את המסלול בזמן קצר ככל האפשר – ללא עקיפות, אך במטרה להיצמד למתמודד הראשון). בסופו של דבר – ואחרי סבב מרוץ כפול שנדרש בשל טעות במדידת הזמנים – היה קרב עיקש בין גיא אמודי לבין שלומי בקיש (שכזכור, התחרה גם באליפות 208 רייסינג). וביניהם, מי שניצח היה שלומי ביקש, ניצח בליגת MDC של 2018. מעמדו זיכה אותו גם בפרס  - השתתפות במרוץ אחד של 208 רייסינג בעונה הבאה. אולי בשנה הבאה הוא ינצח גם שם.

סיכומי נצחונות

208 רייסינג
1. זוהר שמשי
2. אייל דוראון
​3. שלומי בקיש

ליגה פתוחה – מירוץ 1
1. חמאדה עודה
2. נדב ירון
3. מישל גדג'

ליגה פתוחה – מירוץ 2
1. חמאדה עודה
2. מישל גדג'
3. נדב ירון

ליגת MDC – אלוף האלופים
1. שלומי בקיש
2. גיא אמודי
3. פטר גרין

ליגת פיג'ו 208 רייסינג – היה חם ושמשי


*צילום וידאו - אבירם פריג׳