ניסאן הודיעה על הוספת גרסה חדשה לליף, שתכונה "אי פלוס" (+e), ותציע מצברים בעלי קיבולת מוגדלת, מנוע חשמלי חזק יותר וטווח נסיעה ארוך משמעותית. הגרסה החדשה תוצע באירופה לקראת אמצע 2019, ולפי שעה לא ידוע אם תוצע בישראל - הליף הקודמת אמנם נמכרה אצלנו זמן מה, אך בהצלחה מועטה מאוד והדור החדש, שהוצג עוד בסוף 2017, בינתיים מבושש לבוא.

ניסאן ליף אי פלוס מצוידת במצברים בעלי קיבולת של 62 קילוואט-שעה (קוט"ש), לעומת 40 בדגם ששווק עד כה, וימשיך להימכר במקביל. טווח הנסיעה החשמלי לפי תקן WLTP החדש עומד על 458 ק"מ, לעומת 322 בדגם הבסיסי, והליף אי פלוס גם חזקה משמעותית - 204 כ"ס ו-34.6 קג"מ לעומת 150 כ"ס ו-32.6 קג"מ בגרסה הרגילה.

ניסאן לא מפרסמת נתוני ביצועים, אך מציינת כי צפוי שיפור של כ-10% במהירות המרבית (כיום 150 קמ"ש) ובהאצה מ-80 ל-120 קמ"ש. האי פלוס מצוידת בתיבת הילוך אחד והנעה קדמית, כמו בגרסה הרגילה. עיצובה ומידותיה זהים - כולל אורך של 448 ס"מ, רוחב של 179 ס"מ ובסיס גלגלים של 270 ס"מ. מסיבה שאינה מוסברת על-ידי היצרנית, האי פלוס גבוהה בחצי ס"מ מהגרסה הרגילה (154.5 ס"מ), למרות שהיא מצוידת בצמיגים וחישוקים באותן המידות (כך שההבדל נובע כנראה מכיול המתלים).

1609517


על-פי בדיקות ראשוניות של היצרנית, טעינת הליף המשודרגת באמצעות שקע 100 קילוואט, תארוך זמן דומה לגרסה הרגילה בטעינת 50 קילוואט, למרות שהמצברים בעלי קיבולת גבוהה ב-55%. אפשרות לטעינה במתח גבוה לא הייתה זמינה עד כה בליף הרגילה. זמני טעינה מדויקים צפויים להתפרסם סמוך יותר לתחילת השיווק.

1609531


לפי ניסאן, למרות השדרוג המשמעותי במצברים, אלו לא תופסים יותר מקום ברצפת הרכב ונפח תא המטען נותר ללא שינוי - 435 ליטר. עם זאת, האי פלוס כבדה משמעותית מהגרסה הרגילה - החל מ-1,670 ק"ג לעומת החל מ-1,490.

1609545


הליף אי פלוס תושק ביפן בסוף החודש, ובארה"ב באביב הקרוב. לאירופה תגיע רק לקראת אמצע השנה, כך שגם אם יש תוכניות לשווקה בישראל, זה לא צפוי לקרות לפני חודש יוני.