קיה חשפה את רכב הפנאי הגדול והיקר ביותר שלה לאמריקה, הטליורייד (Telluride), הגרסה הסדרתית של רכב תצוגה באותו שם מלפני שלוש שנים. זהו רכב פנאי גדול - אורכו 500 ס"מ, רוחבו 199 ס"מ, גובהו 176 ובסיס הגלגלים שלו עומד על 290 ס"מ, מידות מקבילות לפורד אקספלורר היוצא - מוביל הקטגוריה באמריקה.

בניגוד לרכב התצוגה, קיה בחרה בטליורייד הסדרתי בעיצוב קופסתי במיוחד, כמעט רטרו לסטיישן ורכבי השטח של שנות ה-70, כאשר אפילו יחידות התאורה וסממני עיצוב אחרים באותה הרוח. תא הנוסעים עם זאת נראה מודרני למדי, עם דימיון מובחן בקונסולה המרכזית לדגמי ב.מ.וו קודמים, הדרך המעודנת של קיה לנסות ולגזול לקוחות גם מרכבי פנאי יוקרתיים גדולים.

כיאה לרכב המיועד לאמריקה - ולפי שעה לא מתוכנן להגיע לישראל - הטליורייד יוצע עם מנוע גדול נפח ונטול מגדש. יחידת ה-V6 מציעה נפח של 3.8 ליטר, הספק ומומנט צנועים יחסית (291 כ"ס ו-36.3 קג"מ בהתאמה), ומשודכת לתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה קדמית או כפולה. לרכב החדש מרווח גחון של כ-20 ס"מ וזוויות גישה (17 מעלות) ונטישה (20.9) צנועות, שמסבירות שמדובר ברכב המיועד בעיקר לכביש.

ענקי ומהודר: קיה טליורייד לארה


את הטליורייד ניתן יהיה להזמין עם שבעה או שמונה מושבים, בשני המקרים עם תא מטען גדול בנפח 595 ליטר מאחורי השורה השלישית. אבזור הבטיחות והמותרות התקני והאופציונלי עשיר, וכולל בין היתר בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת הירדמות, וסיוע בשמירה על הנתיב כולל אפשרות ל"מעקב" אחרי רכב הנוסע לפניכם (אם הוא לא עוזב את הנתיב).

ענקי ומהודר: קיה טליורייד לארה


יש גם מערכת שמע עם 10 רמקולים מתוצרת הרמן קרדון, מסך מולטימדיה בגודל "10.25 ומידע לנהג בגודל "7, אפשרות לטעינת טלפון חכם אלחוטית ותאורת אווירה צבעונית עם 64 גוונים לבחירה.



הטליורייד ייוצר במפעל קיה בג'ורג'יה, ארה"ב, ושיווקו באמריקה יחל לקראת אמצע השנה. נכון לעתה לא פורסמו מחירי הרכב החדש, שכאמור לא צפוי להגיע לשוק הישראלי.