המסחרית בגודל בינוני של אופל, הוויוארו (Vivaro), יוצאת לדרך חדשה. חמש שנים אחרי שהוצג הדור הקודם בשיתוף פעולה עם רנו-ניסאן, הפעם אופל פונה לבעלת הבית החדשה שלה - קבוצת PSA - ומציגה אחות תאומה לסיטרואן ג'אמפי (שמשווקת בישראל), פיג'ו אקספרט (לא) וטויוטה פרואייס (כן). הבסיס בכולן: פלטפורמת EMP2 המודרנית של הצרפתים.

הוויוארו החדשה היא למעשה גרסת העבודה של אופל זאפירה לייף החדשה, שהוצגה רק לפני זמן קצר כתאומה לסיטרואן ספייסטורר, פיג'ו טראוולר וטויוטה פרואייס ורסו. הוויוארו וזאפירה דומות מאוד בעיצוב החיצוני והפנימי, אך בעוד הזאפירה לייף תנסה לגזול לקוחות מפלח המיניוואנים ומסחריות הנוסעים, הוויוארו מכוונת לשוק ההובלה כרכב עבודה בסיסי.

בשני המקרים, אופל מציעה את המסחריות החדשות בשלושה אורכים - 460, 495 או 530 ס"מ, ועם עד שישה מושבים. ביצרנית מבטיחים שיפור משמעותי לכושר העמסה (עד 1,400 ק"ג, 200 יותר) והגרירה - שעומד כעת על עד 2,500 ק"ג, חצי טון יותר מבעבר. לפי היצרנית, מרבית הגרסאות נמוכות מ-190 ס"מ ולכן יוכלו גם להיכנס לחלק ניכר מהחניונים המקורים.

1610536


אופל ויוארו החדשה מציעה שדרוג משמעותי מבחינת בטיחות, כולל התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, זיהוי תמרורים, התרעת הירדמות, בלימת חירום אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית. אבזור המותרות כולל תצוגת מידע עילית לנהג, מערכת מולטימדיה עם ניווט במפות תלת-ממד ותאימות לאפל קארפליי ואנדרואיד אוטו.

1610539


הוויוארו תהיה זמינה באירופה החל מפברואר, אז ייחשפו יותר פרטים טכניים ומידע על הגרסאות השונות. מסירות יחלו בקיץ הקרוב. בשל המעבר בין היבואניות (משלמה ללובינסקי), נכון לעתה לא ידוע אם הדור החדש יוצע אצלנו, אך הסיכויים לכך נראים טובים - הוויוארו היוצאת משווקת כאן, ואחותו התאומה (סיטרואן ג'אמפי) אף היא, כך שמבחינה טכנית עבור לובינסקי מדובר במהלך פשוט יחסית.