עם עיצוב מעודכן וטכנולוגיות מתקדמות - קבלו את רנו קליאו החדשה. יצרנית הרכב הצרפתית חשפה תמונות ראשונות של הדור החמישי לסופרמיני שלה, שעושה שימוש בפלטפורמה חדשה (CMF-B) ויציע יותר אבזור ושיפור לאיכות.

הצלחת הדור הקודם באירופה (הסופרמיני הנמכרת ביותר מאז 2013) הובילה לכך שרנו לא רצתה לקחת סיכונים, והעיצוב החיצוני ממשיך באופן ישיר את קודמו, בתוספת יחידות תאורה דומות למגאן הנוכחית ומעט גדולות יותר מבעבר מאחור. מלבד זאת הרושם הכללי דומה, למרות שכאמור רנו מצהירה ש-100% מהחלקים חדשים והפלטפורמה שונה.

שינוי דרמטי ומתבקש יותר נרשם בתא הנוסעים, שם העיצוב חדש לחלוטין ורנו מבטיחה שיפור משמעותי לאיכות - ובפרט לאיכות החומרים שהייתה עקב אכילס בדור היוצא. לרושם מהודר יותר יתרמו חומרים איכותיים ורכים למגע, וגם מבנה חדש לקונסולה הקדמית - כולל מסך ענקי ("9.3) וניצב, ששולט על מרבית הפעולות אך למרבה השמחה נלווים אליו מתגים וחוגות תפעול נפרדים למשל למיזוג האוויר. בשלב זה לא ברור אם המסך הענקי יוצע כאבזור תקני, או בתוספת תשלום.



מסך נוסף (בתוספת תשלום) יוצע במקום לוח המחוונים הקלאסי. כאן תוכלו לבחור בין מסכי TFT בגודל "7 או "10, כאשר זה האחרון גם יכלול תצוגת מערכת ניווט. גם במקרה הזה עדיין לא ברור איזה מן המסכים יגיע לישראל, או אם נקבל מחוונים פיזיים מסורתיים.

רנו קליאו חדשה - בישראל בקיץ


עוד באבזור האופציונלי: בלם חנייה חשמלי, טעינה אלחוטית לטלפון חכם ומערכת הפעלה עם אפשרות לעדכונים והורדת יישומונים מהרשת. כן יוצעו 11 גוונים למרכב, שלוש ערכות צבע לקישוט (אדום, כתום ושחור), ומערכות בטיחות מתקדמות הכוללות סיוע אקטיבי - אם כי רנו לא מספקת בינתיים מידע מלא לגביהן. כן תוצע לראשונה גרסת "R.S Line" שתחקה בעיצובה את דגם ה-R.S הספורטיבי (בלי הביצועים) וכמקובל ברנו גם גרסת "אינישיאל פריז" מהודרת.

רנו קליאו חדשה - בישראל בקיץ
מימין לשמאל: אינישאל פריז, קליאו רגילה וה-R.S ליין

המפרט הטכני נשמר בינתיים בסוד, כחלק מחשיפה הדרגתית של הקליאו שתגיע לשיאה בתערוכת ז'נבה. כן נמסר כבר עתה כי הסופרמיני החדשה תוצע לראשונה בתולדותיה בגרסת כלאיים, אם כי לא ברור אם כבר מתחילת השיווק. אצלנו, כך נמסר מחברת קרסו, יבואנית רנו, השיווק יתחיל בקיץ הקרוב. מידע לגבי גרסאות ומחירים צפוי להתפרסם קרוב יותר למועד זה.