בתחילת פברואר ייערך, בפעם ה-24, אירוע 'אוטו השנה' המסורתי. כמיטב המסורת, באירוע נכריז על הדגם שנבחר כאוטו השנה של ישראל 2019 – בחירה שהיא תוצאה של דעת גולשי אוטו ומאקו ושל אנשי מערכת אוטו, ובה יזכה דגם חדש שנבחן בשנה החולפת על-ידי אוטו.

בנוסף, נכריז גם על הדגם המוביל בכל קטגוריה, וכאן ייבחר הדגם מבין כל הדגמים בקטגוריה שנבחנו על-ידי אוטו, לאו דווקא השנה.

עד יום האירוע, נעלה כאן סדרת סקירות בהן יוצגו חמשת הדגמים הבולטים מכל קטגוריה. בסקירה הנוכחית נציג את חמשת הדגמים הבולטים בקטגוריית דגמי הפנאי הגדולים של מותגי היוקרה.
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בקטגוריית פנאי-גדול-יוקרתי


אודי Q8
דגם חדש של רכב פנאי קופה גדול. אודי Q8 מרשים בהופעה ובביצוע – ועם קפיצי אוויר גם נוחות הנסיעה משובחת. הביצועים מעולים, הדגם מוצע עם מנוע דיזל, ותגובת מערכת ההנעה בהאצות ביניים אינה תמיד חדה כצפוי. המחיר גבוה ביחס למתחרים הישירים.

בעד: הופעה, תא נוסעים, נוחות נסיעה (עם קפיצי אוויר)
נגד: השהיית מה בהאצות, מחיר
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בקטגוריית פנאי-גדול-יוקרתי


ג'יפ גרנד צ'ירוקי
ג'יפ גרנד צ'ירוקי אינו עשוי כמו הטובים במתחריו, ואיכות הייצור ורמת העידון אינן ברמה של המשובחים בקבוצה, אבל יש לו מערכת הנעה טובה ואבזור שופע, וכישורי שטח טובים מאוד. אהבנו את תג המחיר של הגרסה הבסיסית – לא בכדי מדורג גרנד צ'ירוקי במקום השלישי במסירות של רכבי הפנאי הגדולים ב-2018.

בעד: הופעה, מחיר, תמורה, יכולת שטח
נגד: לא מעודן, איכות חומרים והרכבה לא בקצה העליון, אין אופציה לשבעה מקומות
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בקטגוריית פנאי-גדול-יוקרתי


לנד רובר דיסקברי
במהלך השנה החולפת התרשמנו מלנד רובר דיסקברי פעמיים, פעם אחת במבחן השוואתי ופעם אחת במבחן בודד לגרסה מעודכנת. במבחן ההשוואתי הפגין דיסקברי יכולות שטח נדירות, לצד נוחות נסיעה יוצאת מן הכלל, ביצועים משובחים והוסיף שורה השלישית עם מרחב שימושי. עם זאת, מפרט האבזור דל והמחיר גבוה ביותר.

בעד: נוחות, יכולת שטח, מרחב פנים, מנוע דיזל 3.0 ל'
נגד: מחיר, אבזור דל ברוב רמות הגימור
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בקטגוריית פנאי-גדול-יוקרתי


פולקסווגן טוארג
פולקסווגן טוארג החדש הרשים אותנו מאוד – רכב פנאי שעשוי ברמה גבוהה ביותר, נוח ונעים לשימוש, ננהג מצוין, בעל יכולות שטח טובות מהממוצע בז'אנר, ולמרות מחירו הגבוה, תמורה יחסית לכסף.

בעד: איכות ונוחות נסיעה בכביש ובשטח, אבזור, איכות ייצור, נוחות שימוש, תמורה, בטיחות
נגד: מושב אחורי לא נוח, אין אופציה לשבעה
 
אוטו השנה 2019 – מועמדים סופיים בקטגוריית פנאי-גדול-יוקרתי


פורשה קאיין
רכב הפנאי הגדול של פורשה נבחן אצלנו בגרסה ההיברידית. פורשה קאיין הוא רכב מרשים באיכותו וברמת הניהוג שלו, אפילו בגרסה ההיברידית הכבדה. הערת ביקורת אחת מתייחסת לבידוד רעשים שאינו מושלם. המחיר נגיש לקהל מצומצם יחסית, אבל עבור מי שיכול להרשות לעצמו מדובר בקנייה מומלצת.

בעד: ביצועים, איכות ייצור, יכולת דינמית, בטיחות
נגד: הנדסת אנוש, בידוד רעשים