בתחילת פברואר ייערך, בפעם ה-24, אירוע 'אוטו השנה' המסורתי. כמיטב המסורת, באירוע נכריז על הדגם שנבחר כאוטו השנה של ישראל 2019 – בחירה שהיא תוצאה של דעת גולשי אוטו ומאקו ושל אנשי מערכת אוטו, ובה יזכה דגם חדש שנבחן בשנה החולפת על-ידי אוטו.

בנוסף, נכריז גם על הדגם המוביל בכל קטגוריה, וכאן ייבחר הדגם מבין כל הדגמים בקטגוריה שנבנחו על-ידי אוטו, לאו דווקא השנה.

עד יום האירוע, נעלה כאן סדרת סקירות בהן יוצגו חמשת הדגמים הבולטים מכל קטגוריה. בסקירה הנוכחית נציג את חמשת הדגמים הבולטים, הפעם משתי קטגוריות – גם סלון וגם פאר, כמיטב המסורת. עם זאת, השנה מופיעים בקטגוריה רק דגמי פאר.

אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט מכוניות הפאר


אודי A8
הדור הרביעי של אודי A8 היה הרכב המרשים ביותר שנהגנו בו השנה – וזה לא מובן מאליו. מצד אחד, מהיותה מכונית פאר, ה-A8 אמורה להיות מכונית מצוינת; מצד שני, מדובר באתגר בהתחשב בדגמים המעולים האחרים שיש בקטגוריה. העובדה שהחידושים הגדולים שלה אינם פעילים כרגע (ניהוג אוטונומי בדרגה 3; לא פעיל גם בעולם) אינה מוסיפה, וכך גם העובדה שבהיצע כרגע אין כלל גרסה היברידית. מנגד, המחיר אינו מוגזם עבור רכב שכזה.

בעד: תא נוסעים, נוחות, התנהגות, איכות נסיעה, ביצועים, תמורה
נגד: החידושים המשמעותיים אינם זמינים, אין אפשרות לגרסה היברידית

45143ב.מ.וו סדרה 7 שנת 2015


ב.מ.וו סדרה 7
בשתי ההזדמנויות בהן נהגנו בה, ב.מ.וו סדרה 7 הרשימה אותנו עד מאוד. השנה בחנו את הגרסה ההיברידית הנטענת שלה, שהפכה לגרסה הנמכרת ביותר שלה והביאה להפסקת שיווקן של כל הגרסאות האחרות. הסדרה 7 מצטיינת באיכות הנסיעה (נוחות, עידון), איכות גימור וייצור ונוחות שימוש. הביצועים מצוינים גם בגרסה ההיברידית הפחות-חזקה והיחסית-כבדה.

בעד: הידור, ביצוע, אבזור, תחכום; ביצועים משובחים, יכולת דינמית מצוינת.
נגד: עיצוב חוץ ופנים אינם מתעלים ליצירת ייחודיות כראוי, הוצגה מתיחת פנים

אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט מכוניות הפאר


לקסוס LS
הדור החמישי של לקסוס LS הרשים אותנו בזכות שילוב בין יכולות להופעה יוצאת דופן, ודגם זה מביא לידי ביטוי מרשים את העיצוב החדש של מותג היוקרה. לא פחות חשוב: הדגם עשיר מאוד באבזור מתקדם ועשוי ברמה גבוהה ביותר.

בעד: עיצוב, איכות, נוחות, תמורה, תדמית
נגד: מרחב בשורה השנייה, הנדסת אנוש

אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט מכוניות הפאר


מרצדס S קלאס
על אף שהדור הנוכחי של מרצדס S קלאס כבר די ותיק (2013), עדיין מדובר בדגם מרשים ביותר; ההופעה מוצלחת גם אחרי שנים, איכות הגימור ונוחות השימוש גבוהות ביותר. מתיחת הפנים שיפרה את המוכר, והפכה את הטוב לטוב עוד יותר. השנה בחנו את גרסת S560, עם מנוע V8 מוגדש והספק של 470 כ"ס.

בעד: מפוארת, מתוחכמת, מערכות הנעה מצוינות.
נגד: דור חדש יושק בשנה הקרובה

אוטו השנה 2019 – מועמדות סופיות בסגמנט מכוניות הפאר


קאדילק CT6
קאדילק CT6 אינה מלוטשת עד הקצה כמו הטובות ביותר בקבוצה, אך  מציעה שילוב מרשים ביותר של אבזור, פאר, ביצועים, ממדים – וכל אלה במחיר שהוא נמוך משמעותית מזה של הדגמים המתחרים.

בעד: הידור ופאר כנדרש, מרחב גדול מאוד מאחור, ביצועים משובחים, יכולת דינמית טובה, מחיר, תמורה
נגד: נוחות נסיעה בעיר, לא מלוטשת כמיטב המתחרות, מרחב מצומצם יחסית מלפנים