חברת כלמוביל, יבואנית מרצדס לישראל, החלה לשווק את מרצדס ספרינטר החדשה, שהושקה בחו"ל לפני שנה. זהו הדור השלישי של המסחרית הגדולה שיצאה לאור ב-1995, והוא מחליף את הדור השני מ-2006.

שפע אפשרויות
כרגיל בתחום, הספרינטר מוצעת במספר תתי-דגם – ואן, קומבי, נוסעים, שלדה עם תא-נהג יחיד או כפול, ובהיצע גדול של בסיסי גלגלים, רמות אורך וגובה, וגם מנועים, תיבות, סוגי הנעה, ושפע של אבזור. ביבואנית מעריכים כי ניתן לבחור מבין כ-1,700 שילובים להזמנת הרכב.

הספרינטר מוצעת בישראל במשקל כולל של 5.5-3.5 טון להובלה, ועם 22-10 מקומות בגרסאות נוסעים.

מרצדס ספרינטר החדשה בישראל: החל מ-199,000 שקל


את המסחרית ניתן להזמין עם מנוע דיזל בנפח 2.1 ליטר, שמייצר 143 כ"ס או 163 כ"ס, ותיבת שישה הילוכים ידנית או תשעה הילוכים אוטומטית. בנוסף, מוצע מנוע V6 בנפח 3.0 ליטר שמייצר 190 כ"ס, ומשודך לתיבת שבעה הילוכים אוטומטית. הספרינטר מוצעת עם הנעה קדמית – שם סף הטעינה נמוך בשמונה ס"מ מאשר בגרסאות הנעה כפולה או אחורית.

הרבה חידושים
סביבת הנהג מתקדמת משמעותית מזו של הדגם הפורש, ועיקרה אימוץ מערך MBUX, מולטימדיה ושליטה במערכות הרכב, אותו פגשנו בדגמי הנוסעים החדשים במרצדס. כלומר, גם כאן מסך גדול ("7 או "10.25) במרכז הקונסולה עם שליטה קולית ותוכנת ניווט מקורית, וברוב הגרסאות גם מסך שני במרכז לוח המחוונים ובו מידע חיוני לנהג.

מרצדס ספרינטר החדשה בישראל: החל מ-199,000 שקל


הספרינטר החדשה מצוידת בשפע מערכות בטיחות מתקדמות, הכוללות בין השאר בלימת חירום אוטונומית, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי, מערכת עזר לתיקון סטייה בשל רוחות צד, ניטור שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד. בנוסף, מוצעת "חבילת חנייה" המצוידת בחיישנים, מצלמות וכוללת בלימה אוטונומית לאחור.

מרצדס ספרינטר החדשה בישראל: החל מ-199,000 שקל


פריטי אבזור רבים המוצעים בדגמי הנוסעים של החברה מוצעים גם בדגם המסחרי. אלה כוללים בין היתר מפתח חכם, אפשרויות שליטה רבות מההגה וטעינה אלחוטית לטלפון חכם.

שיווק ומחירים
אמיל קרעין, מנכ"ל קבוצת רכבי הובלה והיסעים בכלמוביל, ציין כי בשנה האחרונה, לאור התחזקות עולם הסחר המקוון, יש נסיקה בשימוש במסחריות. הספרינטר החדשה, כך קרעין, "מעניקה פתרון יעיל, חסכוני, מתקדם ונעים".



לדגמי ספרינטר החדשים אחריות לעד ארבע שנים – שנתיים של היצרנית ואפשרות לרכישת שנתיים נוספות. המחיר עומד על החל מ-199,000 שקלים עבור ואן סגור, 3.5 טון עם הנעה קדמית.