פולסטאר (Polestar), חטיבת החשמליות של וולוו, חשפה את מכוניתה השנייה. ואחרי ה-"1", לא תופתעו לגלות שהמכונית הבאה נקראת "2", למרות שהיא קטנה וזולה מאחותה הוותיקה.

בניגוד ל-1, שמציעה הנעת כלאיים, פולסטאר 2 היא מכונית חשמלית טהורה - ובהתאם תתחרה ראש בראש עם טסלה מודל 3 המצליחה. באופן מעניין, וולוו בחרה בסין כבסיס הייצור - משם תיוצא ה-2 לכל העולם. תחילת הייצור נקבעה ל-2020, בעוד הזמנות מתקבלות כבר עתה למהדורת השקה שמחירה החל מ-60 אלף יורו (כ-250 אלף שקל כולל מסים בגרמניה).

תוך שנה, יצטרפו גם גרסאות בסיס במחיר של החל מ-40 אלף יורו (כ-165 אלף שקל). לפי שעה לא ידוע על תוכניות של חברת מאיר, יבואנית וולוו, להשיק בישראל את מותג פולסטאר.

פולסטאר (וולוו) נגד טסלה עם חשמלית ראשונה


המכונית החדשה, שמאמצת את עיצוב רכב התצוגה וולוו 40.2 מלפני כמעט שלוש שנים, מציעה מרכב חמש דלתות במבנה פאסטבק - מעין שילוב בין סדאן עם ארבע דלתות לבין האצ'בק עם חמש. היא מבוססת על פלטפורמת CMA המודרנית של וולוו, וביצרנית מציינים כי תודות למיקום המצברים ברצפה, השלדה קשיחה יותר ותסבול פחות מרעידות בהשוואה לשלדה ברכב רגיל.

ל-2 שני מנועים חשמליים, שמספקים יחד 408 כ"ס ו-67.2 קג"מ - מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך פחות מחמש שניות. מעניין לא פחות הוא הטווח: בסיוע מצברים בעלי קיבולת של 78 קילוואט-שעה, ה-2 תוכל לנסוע יותר מ-500 ק"מ בין טעינות לפי תקן ה-WLTP החדש, כך על-פי בדיקות היצרנית.

פולסטאר (וולוו) נגד טסלה עם חשמלית ראשונה


עוד נמסר כי ה-2 תהיה מכונית ראשונה (אך לא אחרונה) של וולוו שתוצע עם מערכת מולטימדיה חדשה, שבבסיסה מערכת הפעלה של אנדרואיד במקום כזו שפותחה על-ידי וולוו. בדרך זו, היצרנית מסבירה כי תוכל להציע פלטפורמה מתקדמת יותר עם תאימות ליישומונים רבים, בהם מפות גוגל, פקודות קוליות בשפה טבעית ועוד.

ה-2 גם תוותר על המפתח המסורתי ובמקום תוכלו לפתוח ולנעול אותה עם הטלפון הנייד - בו גם תוכלו לראות נתונים שונים לגבי מצב הטעינה ולבצע פעולות מרחוק - למשל תכנות זמן טעינה רצוי והפעלת או כיבוי המיזוג כשהרכב מחובר לחשמל.



מלבד זאת, פולסטאר תציע גם חבילת ביצועים, שכוללת בולמי אוהלינס, בלמי ברמבו, חישוקי "20 וגם נגיעות עיצוב - בראשן חלקים שונים בצבע זהב (חגורות בטיחות, קאליפרים ועוד).

ה-2 תוצג בפני הקהל הרחב בהופעת בכורה בתערוכת ז'נבה בחודש הבא. מיד לאחר מכן תצא ל"סיבוב הופעות" ברחבי העולם, ליצירת עניין. שיווקה צפוי להתחיל בארה"ב, סין ומערב אירופה במחצית הראשונה של 2020, ובהמשך להתפשט לשווקים נוספים. לפי שעה לא ידוע אם ישראל תהיה אחד מאלו בעתיד הנראה לעין.