יונדאי חשפה את הדור החדש של הסונטה, המשפחתית הגדולה שמתחרה בפולקסווגן פאסאט ומאזדה 6. זה קורה חמש שנים בדיוק אחרי שהוצג הדור הנוכחי במרץ 2014 ושנתיים אחרי שעבר רענון במרץ 2017, אך השיווק עוד די רחוק - סוף 2020, כך נמסר מחברת כלמוביל, יבואנית המותג.

יונדאי סונטה החדשה מאמצת עיצוב דינמי יותר, שהיצרנית מגדירה כ"קופה ארבע דלתות". לכך תורם שינוי בפרופורציות המרכב, עם ירידה של שלושה ס"מ בגובה (לכ-144 ס"מ), לצד צמיחה של 2.5 ס"מ ברוחב (לכ-189 ס"מ) ו-4.5 ס"מ באורך הכללי (ל-490). בסיס הגלגלים צמח ב-3.5 ס"מ ויעמוד כעת על 284 ס"מ בקירוב.

לפי סאנג יופ לי, סגן נשיא בכיר של היצרנית ומנהל סדנת העיצוב שלה, הסונטה תציע "מראה מאוזן" תודות לשימוש בסרח עודף קצר, גג משתפל ודלת תא מטען נמוכה. ביצרנית מבטיחים עם זאת כי הסונטה החדשה תציע מרווח מספק גם לנוכח ההצהרות על מרכב "קופה".

המשפחתית לא מתה: יונדאי סונטה חדשה


בחזית, פרטי העיצוב הבולטים ביותר - מלבד הסבכה הענקית - הם פסי הכרום שיוצאים מיחידות התאורה ונעים לכל אורך תא המנוע, עד למסגרות החלונות. מאחור פס אור רוחבי מחבר בין יחידות התאורה בצורת בומרנג, שגם מצוידות בחלקן העליון במסיטי רוח לשיפור היעילות האווירודינמית.

המשפחתית לא מתה: יונדאי סונטה חדשה


יונדאי לא מספקת בינתיים מפרט טכני של המכונית. עוד פרטים צפויים להתפרסם בהדרגה לקראת שיווקה, כאשר המפרט לשוק הישראלי צפוי רק לקראת סוף שנה הבאה - אז יחל השיווק אצלנו.