"אני חושב שאנחנו סיפור הצלחה גדול באירופה" אומר אלן פאבי, חבר הנהלה בכיר של סקודה לשיווק ולמכירות. פאבי הצרפתי נחשב כמספר שתיים בהנהלת היצרן הצ'כי, והרקע המקצועי שלו כולל שנים רבות בתפקידי שיווק בסיטרואן. ב־2009 עבר לקבוצת פולקסווגן ומ־2012 עמד בראש "פורשה אחזקות זלצבורג", מפיץ הרכב הגדול ביותר באירופה המתמקד כמובן בדגמי קבוצת פולקסווגן. "יש לנו מעמד חזק ביותר ואנחנו בעשירייה הראשונה בין המותגים, והסיבה להצלחה היא אסטרטגיית ה־SUV. השוק רוצה זאת והיה חשוב שנענה לדרישה. 30% מהמכירות שלנו הן כיום SUV, ואני חושב שהשקת כלי הפנאי אחרי הסופרב הגדירה מחדש את תדמית המותג מבחינת עיצוב וטכנולוגיה. סופרב, קארוק וקודיאק הם מוצרים טובים עבור הפלח שלהם והם יותר מאשר רק תמורה טובה לכסף. ואת התחושה הזו אנחנו רוצים לחזק"
 
סקודה: בקרוב תוצג סקודה סופרב היברידית והסיטיגו הבאה תהיה חשמלית / ראיון


"אני חושב שהערך של סקודה היה בעבר בחלל הפנים של המכונית והישיבה הנוחה לנהג ולנוסע ואנחנו רוצים להוכיח שסקודה היא יותר מכך. סימול 'RS'  מתייחס ליכולת ספורטיבית ודינמית, אך מבלי להקריב ערכים מוכרים שלנו; אנחנו רוצים להציע את שניהם, גם בשילוב של ספורט, פנאי ודיזל. גם ויז'ן RS (מכונית תצוגה, פריז 2018; א.ש) מפגינה זאת. אנחנו מראים שאנחנו יכולים ליצור רכב היברידי עם פליטת CO2 וצריכות דלק נמוכות שהוא מאוד ספורטיבי".
 
ואכן, מה קורה בתחום האנרגיות החדשות?
"אנחנו נכנסים לתחום זה, ויש לנו תקוות גדולות עם גרסה היברידית נטענת שנשיק עם סקודה סופרב המחודשת ב־2019. הטכנולוגיה הזו מפותחת וניתן לנהוג 70 ק"מ על חשמל — שוב פתרון עם יתרונות משני העולמות. בנוסף, נשיק ב־2019 רכב חשמלי ראשון, סיטיגו E.
 
"היברידי נטען יתחיל עם סופרב, יעבור לדגמים אחרים, אך בשלב ראשון לא לסקלה ולא לפאביה, וכרגע אין לנו תכנית להיברידי רגיל. בסוף 2020 נשיק דגם ראשון שלנו על הפלטפורמה החשמלית של קבוצת פולקסווגן (MEB; א.ש). עם ויז'ן E (מכונית תצוגה, שנחאי 2017; א.ש) הראנו כיצד רכב כזה ייראה. אנחנו מאמינים שהתחום החשמלי יגדל כי הטכנולוגיה משתפרת והטווח יהיה טוב יותר. היום היקף המכירות קטן, גם כי ההיצע מאוד מצומצם".

סקודה: בקרוב תוצג סקודה סופרב היברידית והסיטיגו הבאה תהיה חשמלית / ראיון


לאילו כמויות אתם מצפים כאן? 
"בגרסאות היברידיות נטענות ניתן להגיע ל־25-30% מהמכירות של הדגם ואולי יותר. ראינו בקבוצה שהביקוש לכלים כאלה מאוד גבוה. בנוגע לתחום החשמלי אנחנו חושבים שב־2023 הנתח שלו אצלנו יהיה בין 5 ל־10%".
 
"עד 2025 נציג 10 דגמים מחושמלים. שלושה מתוכם חשמליים לגמרי: סיטיגו, ויז'ן E ובדגם נוסף שיבוסס על הפלטפורמה החשמלית. פלטפורמת MEB תאפשר יצירת מגוון גדול של כלים חשמליים, וכך צעד אחר צעד יהיה לנו מבחר מלא".
 
איך כל זה ישפיע על המבחר? האם הוא יגדל?
"האסטרטגיה שלנו היא להיות גמישים. בחרנו לייצר את הרכב החשמלי במפעל בו מיוצרים אוקטביה וקארוק, והדבר מאפשר להיות גמיש בכמויות על פי הדרישה. בסין יש לנו קאמיק, אך לא נציג שם את רכב הפנאי הקטן החדש".
 
סקודה: בקרוב תוצג סקודה סופרב היברידית והסיטיגו הבאה תהיה חשמלית / ראיון


קיבלתם אחריות בקבוצה לפיתוח הצד הקטן של פלטפורמת MQB וגם לפיתוח הדגמים עבור הודו. מה זה אומר?
"נשתמש בפיתוח של פלטפורמת MQB בדור הבא של הפאביה (תושק ב־2021; א.ש)  ונשתמש בה גם בפרויקט 'הודו 2.0'. נתחיל את התהליך בהשקת רכב פנאי וסדאן קטנים המתאימים לשוק ההודי ב־2021".