קבוצת PSA (פיג'ו) וקונצרן FCA (פיאט קרייזלר אוטומובילס), ניהלו מגעים למיזוג שתי החברות, כך על-פי דיווח של הוול סטריט ג'ורנל. מהדיווח עולה כי המגעים לא צלחו לבסוף, וכי כיום אין עוד שיחות בין הצדדים.

לפי הפרטים, PSA פנתה ל-FCA מוקדם יותר השנה, בהצעה למיזוג - שאם היה יוצא לפועל היה מניב את אחת מיצרניות הרכב הגדולות בעולם, עם ייצור משולב של כתשעה מיליון מכוניות בשנה.

אלא שב-FCA החליטו לוותר על ההצעה, מתוך חשש שחבירה ל-PSA תגדיל את החשיפה שלהם לשוק האירופי, שלמרות התאוששות מסוימת סובל עדיין מבעיות ריווחיות ותחרותיות גבוהה מאוד. בנוסף, משפחת אניילי השולטת ב-FCA, סירבה למימון העסקה מצד PSA על-ידי העברת מניות.

לפי ההערכות, הצרפתים הציעו העברת מניות במקום מזומן, זאת משום שהם עדיין לא סיימו בהטמעת חטיבת אופל-ווקסהול שרכשו מג'נרל מוטורס, ולא רצו להגדיל את חובותיהם לגופי המימון.

עוד טרם התפוצצו המגעים, מנכ"ל FCA מייק מנלי אמר כי הוא לא מתנגד עקרונית לעסקה. "אני רוצה למצוא אזורים בהם שיתוף פעולה הגיוני עבורנו - בין אם בשותפויות, בין אם במיזמים משותפים או ברמה עמוקה יותר של שותפות כלכלית", כך אמר לפני מספר שבועות בשיחה עם כתבים בתערוכת ז'נבה.

דיווח: כשלו מגעים למיזוג בין פיג'ו לפיאט קרייזלר
מנכ"ל FCA, מייק מנלי

לפני שהמגעים עלו על שרטון, אנליסטים העריכו כי מיזוג שכזה נמצא בסבירות גבוהה, וכי יש לו תועלת גבוהה עבור שני הצדדים. זאת, בין היתר, משום שחיבור שתי היצרניות יקטין משמעותית את עלויות הפיתוח של שני הצדדים, יאפשר ל-PSA גישה לתשתית השיווק האמריקאית של FCA לקראת חזרתה לארה"ב ב-2026, ומנגד יסייע ל-FCA בפיתוח מכוניות לאירופה.

קבוצת PSA כוללת כיום את מותגי אופל, ווקסהול, סיטרואן, פיג'ו ו-DS. קונצרן FCA כולל את אבארט, אלפא רומיאו, ג'יפ, דודג', מזראטי, פיאט, קרייזלר וראם.