באירוע מיוחד שנערך באמסטרדם, הולנד, פורד חשפה את הדור החדש של רכב הפנאי הקומפקטי שלה, פורד קוגה (Kuga; אסקייפ - Escape באמריקה). הרכב החדש משתלב באסטרטגיית חשמול של דגמים קיימים, כאשר לצד הקוגה פורד הציגה באירוע גרסאות כלאיים של האקספלורר, פיאסטה והפוקוס המוכרות, כמו גם דגמים שהוצגו בעבר (למשל מונדיאו בגרסת סטיישן כלאיים ומסחריות מחושמלות).

הדגם החשוב באירוע היה כאמור הקוגה החדש, דור שלישי של רכב הפנאי באירופה (רביעי של האסקייפ), עם עיצוב חדש לחלוטין ומידות נדיבות מבעבר: האורך צמח בתשעה ס"מ לכ-458, הרוחב בארבעה לכ-188 ס"מ, הגובה התכווץ בשני ס"מ לכ-168 ובסיס הגלגלים גדל בשני ס"מ ועומד כעת על כ-271  (פורד לא מפרסמת בינתיים מידות מדויקות לגרסה האירופית).

הקוגה מציע כעת עיצוב עגלגל ומקומר יותר, בעוד בתא הנוסעים שולטים שני מסכים גדולים - "12.3 במקום לוח מחוונים ו-"8 למולטימדיה. בנוסף יוצע מסך תצוגה עילי לנהג.

לראשונה בתולדות הקוגה יוצעו גרסאות כלאיים - עם או בלי אפשרות לטעינה ממקור חיצוני. בגרסה הנטענת, מנוע 2.5 ליטר בנזין ומנוע חשמלי מספקים יחד 225 כ"ס. בסיוע מצברים בעלי קיבולת של 14.4 קילוואט-שעה, הקוגה יוכל לנסוע עד 50 ק"מ בין טעינות (שיארכו כארבע שעות משקע 230 וולט), ויציג תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של 83 ק"מ לליטר. נתוני ביצועים לא פורסמו.

נחשף פורד קוגה חדש - גם בגרסאות כלאיים


גרסה דומה ללא אפשרות טעינה חיצונית ועם מצברים בעלי קיבולת נמוכה יותר (לא נמסר כמה), תוצע בהמשך עם תצרוכת דלק ממוצעת של כ-18 ק"מ לליטר. פורד גם תציע גרסת כלאיים מתונה מבוססת דיזל ומערכת חשמל 48 וולט. לזו מנוע 2.0 ליטר עם 190 כ"ס, שייעזר במנוע חשמלי שלא יכול להניע לבד את הגלגלים. תצרוכת הדלק הממוצעת - 20 ק"מ לליטר.



בנוסף לאלו תוצע בין היתר גם גרסת 1.5 ליטר טורבו-בנזין עם 150 כ"ס (180 בארה"ב), לראשונה עם אפשרות לניתוק אחד משלושת הצילינדרים לטובת חסכון בדלק בשיוט. פורד מבטיחה כאן תצרוכת דלק ממוצעת של 15.4 ק"מ לליטר בתנאי מעבדה. דגמי בנזין ודיזל רגילים יוצעו עם תיבת שמונה הילוכים אוטומטית חדשה והנעה קדמית (חלקם עם אפשרות לכפולה). דגמי הכלאיים מצוידים בתיבה אוטומטית רציפה. בשלב זה לא ידוע איזה מפרט ישווק בישראל ואם נקבל את הקוגה בתקינה אירופית או אמריקנית.

נחשף פורד קוגה חדש - גם בגרסאות כלאיים


הקוגה יציע מערכות בטיחות מתקדמות חדשות, בהן בלימת חירום אוטונומית שמזהה גם הולכי רגל ורוכבי אופניים, סיוע למניעת התנגשות בצומת, זיהוי שלטים, התרעת סטייה מנתיב עם סיוע בהיגוי ויחידות תאורה קדמיות מסתגלות לפי אופי הכביש.

נחשף פורד קוגה חדש - גם בגרסאות כלאיים


ברשימת האבזור הארוכה מבעבר נכללים, בין היתר, מערכת עזר לחנייה שלא מצריכה מעורבות נהג כלל, בקרת שיוט אדפטיבית לעצירה מלאה, טעינה אלחוטית לטלפון חכם ועוד. שיווק הקוגה בישראל צפוי להתחיל במהלך 2020, עדיין לא ידוע מה יהיה מחירו (כיום החל מ-152 אלף שקל).

וגם: עוד כלאיים
לצד הקוגה, פורד הציגה דגמי כלאיים נוספים של מכוניות קיימות. פורד אקספלורר החדש, שיושק בישראל בשנה הבאה, הוצג בגרסת כלאיים נטענת משקע עם טווח חשמלי של 40 ק"מ ו-450 כ"ס ממערכת כלאיים המבוססת על מנוע 3.0 ליטר טורבו-בנזין.



פורד גם חשפה את גרסאות הכלאיים של הפיאסטה והפוקוס, שיוצעו שתיהן עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.0 ליטר וישווקו משנה הבאה. לשתיהן חזויה תצרוכת דלק ממוצעת בתנאי מעבדה של יותר מ-20 ק"מ לליטר, כך פורד. עוד פרטים על אלו צפויים להתפרסם קרוב יותר לשיווק, ובשלב זה אין תוכניות להציע אותן (או את הפוקוס והפיאסטה בכלל) בישראל, לאחר שתוכניות כאלו נדחו מספר פעמים, ולמרות שיחידות בודדות של הפיאסטה הגיעו לארץ לניסוי.