מרצדס חשפה את גרסת הביצועים הראשונה של ה-CLA החדשה, הסדאן-קופה שנחשפה בינואר השנה. הדור השני של ה-CLA מקבל, כמו מרצדס A-קלאס עליה הוא מבוסס, גרסת AMG בסיסית חדשה שמכונה "35", שמותירה מקום לגרסה חזקה עוד יותר בהמשך.

כבר בדגם הזה, AMG לא חסכה בכוח ומציעה 306 כ"ס ב-5,800 סל"ד ו-40.8 קג"מ בין 3,000 ל-4,000 סל"ד. מנוע ה-2.0 ליטר (ארבעה צילינדרים) מצויד במגדש טורבו ומאיץ את ה-CLA 35 מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 4.9 שניות (לעומת 4.7 ב-A35 האצ'בק ו-4.8 ב-A35 סדאן), ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

כמו בגרסאות ה-A האחרות, גם כאן יש תיבת הילוכים רובוטית דו-מצמדית והנעה כפולה שמתעדפת את הגלגלים הקדמיים: בתנאי שגרה 100% מהכוח יעבור קדימה, בעוד שתחת עומס של נהיגה ספורטיבית ובתנאי כביש בעייתיים, עד 50% מהכוח יוסט לגלגלים האחוריים.

מרצדס-AMG מציגה CLA ספורטיבית


מלבד הכוח יש גם כיול מתלים ספורטיבי, בלמים משודרגים וכמובן - עיצוב מעט אגרסיבי יותר מבדגמי מרצדס CLA הרגילים, אם כי בהיעדר הכנף האחורית הבולטת של ה-A35 האצ'בק, ההבדל בעיצוב דרמטי מעט פחות. בתא הנוסעים צפו לטיפול AMG המקובל - כולל גלגל הגה שונה והרבה אבזור, גם אם ללא הבדלים משמעותיים מ-CLA בכירות "רגילות".



ה-CLA 35 AMG צפויה להיות יקרה משמעותית מה-A35 האצ'בק, שמתומחרת בישראל במחיר התחלתי של 420 אלף שקל. שיווקה אצלנו צפוי להתחיל ברבעון הרביעי של 2019, מעט אחרי דגמי ה-CLA הרגילים, שמתוכננים להגיע לישראל באמצע השנה הנוכחית.