ההודעה של אוטו איטליה, יבואנית פרארי, על תחילת השיווק של פרארי 488  פיסטה בישראל, היא לבטח אחת המיוחדות והמשעשעות בתחום. הסיבה לכך אינה נובעת מכך שזו הגרסה המוחלטת של 488, שלפי האיטלקים היא מכונית הכביש הספורטיבית ביותר שיצרה פרארי, וגם לא מכך ש-488 מצידה כבר הוחלפה, והיורשת, F8 טריבוטו, הוצגה בתערוכת ז'נבה 2019. 

488 פיסטה היא מכונית שהתקופה בה היא מיוצרת מוגבלת (ולכן גם הייצור; עם זאת, לא מדובר ב"מהדורה מוגבלת"), ולפרארי קריטריונים מאוד נוקשים ביחס למי היא מוכנה – ממש כך – למכור כאלה. רק לקוחות המוגדרים על ידי היצרן "אספן של פרארי" נמצאו ראויים לרכוש את המכונית הזאת, וכל היחידות בסדרה המוגבלת הזו כבר הוזמנו. המשמעות היא ששלוש היחידות בגרסת קופה וזו בגרסת ספיידר שהגיעו לארץ כבר נמכרו. 

כלומר, ההודעה על תחילת השיווק להלכה, היא הכרזה על סיומו בפועל. 

1616466


למתי מעט
עד כמה שישמע הדבר מופרך ביחס למכונית שמחירה מתחיל ב-2.51 מיליון שקלים ומוצעת  כאמור רק ללקוחות נבחרים, מדובר בהישג של היבואן המקומי, שהצליח בכלל להביא את המכונית לארץ. כדי לאפשר זאת הסכים היצרן להגדיר "אספן של פרארי" במסגרת השוק הישראלי גם לקוחות שיש להם שתי מכוניות פרארי; בדיוק: רק אחת לא נחשב, וזה פער עצום ממה שקרה בשאר העולם.

בשאר העולם הציעה פרארי את פיסטה רק לאלה שיש להם קרוב לעשר מכוניות פרארי ומגלים עניין באירועי המסלול של היצרן. ובעניין זה: בישראל יש שבעה לקוחות שיש להם שתי מכוניות של פרארי (וגם יותר) בחניה. יצוין כי מאז פתיחת סוכנות פרארי בישראל ב-2012, מכרה אוטו איטליה 64 מכוניות. 

מסלול יום יום
פיסטה נועדה להעניק תחושות ויכולות של גרסאות המסלול של 488 במכונית חוקית לכביש. "זה השינוי הגדול ביותר מעולם שערכנו לדגם סדרתי בגרסה מיוחדת. השם 'פיסטה', שפירושו מסלול, מבהיר שאנחנו רוצים שתרגיש את האמוציה של נהג על המסלול. במומנט, בתחושת הבלימה, בסאונד", נאום פרארי. 

1616468


לצורך זה העבירו אנשי פרארי טכנולוגיות מעולם המירוצים – בייחוד מ-GTE, המתחרה בסדרת WEC (אליפות העולם במירוצי סיבולת) – לכביש; פיסטה שהוצגה בז'נבה 2018 ירשה את 458 ספציאלה (שהחליפה מצידה את 438 סקודריה, שבאה במקום גרסאות צ'אלנג' למיניהן של 360, 355 ו-348).

לפיסטה גרסה חזקה יותר למנוע 3.9 ליטר V8 כפול המגדשים, ופיתוח זה מגיע במקור מגרסת המירוץ של 488 – 488 צ'אלנג'. למנוע זה מכלולים קלים יותר ושיפורים נוספים ואלה הביאו לתפוקה של 711 כ"ס ב-8000 סל"ד ו-78.5 קג"מ ב-3000 סל"ד – 50 כ"ס יותר מאשר ב-488 רגילה וכמו ב-F8 טריבוטו החדשה, אלא שזו כבדה מפיסטה ב-50 ק"ג. משך התאוצה הוא 2.85 שניות ל-100 קמ"ש ו-7.6 שניות ל-200 קמ"ש, והמהירות המרבית היא 340 קמ"ש.

רשימת השינויים שנעשו בפיסטה ביחס ל-488 הרגילה ארוכה, וכוללת חלקי מרכב חדשים העשויים סיבי פחמן, שמשה אחורית מלקסן, סעפת פליטה מאינקולן וסעפת יניקה חדשה, בלמים קרמיים משופרים וגם אופציה לחישוקים מסיבי פחמן (תוספת של 175,000 שקלים). העיצוב שונה באופן משמעותי בזכות שיפורים אווירודינמיים רבים, ובראשם כונס בדמות S הממוקם בקצה החלק הקדמי.

1616475


לא אקטואלי, נמכרה
המחיר כאמור מתחיל ב-2.51 מיליון שקלים (לעומת 1.95 מיליון ל-488 הרגילה), אבל המכוניות שהגיעו לארץ כוללות תוספות שייקרו את מחירן, וסכום התוספת המרבי הגיע ל-600,000 שקלים; מחירה התחילי של גרסת הספיידר עומד על 2.71 מיליון שקלים. 

ואם אתם בכל זאת מהרהרים ברכישה, ומכיוון שכולן נמכרו – הרשמו כבר כעת למהדורה הבאה. ועד אז, הצטיידו בשתי פרארי, כי רק אחת זה לא מספיק.