אחרי אין ספור קדימונים והדלפות, הנה הדבר האמיתי: ב.מ.וו M8 החדשה, גרסת הביצועים הבכירה של הסדרה 8, נחשפה בגרסאות קופה שתי דלתות וקונברטיבל. גרסת גראן קופה עם מרכב ארבע דלתות צפויה להופיע בהמשך. ה-M8 החדשה תושק בישראל בסוף השנה, עם תג מחיר של יותר ממיליון ורבע שקל.

כמקובל בב.מ.וו, ה-M8 אינה שונה באופן דרמטית מהסדרה 8 הרגילה, ובעיקר מוסיפה דרמה באמצעות חישוקים גדולים ("20) בעיצוב חדש, ספויילרים, חצאיות וכמובן תגי M בכל המקומות הנכונים. ערכת חלקי סיבי פחמן (חשופים או צבועים) תסייע לכם ליצור עוד קצת דרמה בתוספת תשלום, וכוללת בין היתר את גג החופה הכפולה, סבכה, בתי מראות ועוד.

ב.מ.וו חשפה את ה-M8 במרכבי קופה וקונברטיבל, אך בתמונות הראשונות מופיעות רק גרסאות ה"קומפטישן" (Competition, תחרות) הבכירות, שמובדלת בין היתר בסבכה בגוון "כרום שחור" ותגי M מושחרים.



ל-M8 הרגילה ולקומפטישן אותו מנוע - יחידת V8 טווין-טורבו בנזין בנפח 4.4 ליטר. גרסת הבסיס מציעה 600 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-76.4 קג"מ בין 1,800 ל-5,600 סל"ד. היא מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.3 שניות (3.4 בגרסת הקונברטיבל) ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש. "חבילת הנהג של M" מעלה את ההגבלה ל-305 קמ"ש.

גרסת הקומפטישן מציעה אותו מנוע, אך בגרסה שיוצרת את יחידת הכוח החזקה ביותר בתולדות דגמי M הסדרתיים: 625 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי זהה (76.4 קג"מ) אך בטווח סל"ד עדיף של 5,800-1,800 סל"ד. גרסה זו מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 3.2 שניות (3.3 בקונברטיבל) ולמהירות מרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש (305 קמ"ש עם חבילת הנהג של M).

ב.מ.וו M8 עם עד 625 כ


כל גרסאות ה-M8 מצוידות בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית והנעה כפולה. זו האחרונה מציעה שלושה מצבי נהיגה: הנעה כפולה אוטומטית, עם חלוקה בין הסרנים לניהוג נינוח, מצב ספורט בו מועבר יותר כוח לאחור לנהיגה דינמית, ועם ניתוק בקרת היציבות מצב הנעה אחורית, לנהיגת מסלול טהורה.

ב.מ.וו M8 עם עד 625 כ


לראשונה, ב.מ.וו מציעה כאן גם בלמים עם שליטה אלקטרונית על לחץ הבלימה. לנהג זה יתורגם לשני מצבי נהיגה - רגיל בו תגובת הדוושה נרפית יחסית לטובת בלימה נינוחה בתנאי יומיום, ומצב ספורטיבי יותר בו התגובה ישירה וחדה לשימוש מדויק בנהיגה ספורטיבית. עוצמת הבלימה עצמה לא משתנה בין המצבים. ה-M8 גם מוצעת עם בלמים קרמיים בתוספת תשלום.

ב.מ.וו M8 עם עד 625 כ


עוד יוצעו מתלים אדפטיביים עם בולמים נשלטים אלקטרונית, בקרת יציבות עם כיול ספורטיבי (כולל מצב בו המערכת מאפשרת יותר החלקה ומצב ניתוק מלא). ה-M8 היא מכונית גדולה וכבדה למדי: אורכה 487 ס"מ, רוחבה 191 ס"מ, גובהה 136 ס"מ (135 בקונברטיבל) ובסיס הגלגלים שלה עומד על 283 ס"מ. המשקל העצמי - החל מ-1,960 ק"ג לקופה ומ-2,085 לקונברטיבל.

ב.מ.וו M8 עם עד 625 כ


ב.מ.וו לא מפרסמת את מחיר ה-M8 החדשה. לישראל היא צפויה להגיע לקראת סוף השנה, ולעלות משמעותית יותר מה-M850i xDrive המשווקת כיום. זו עולה החל ממיליון ו-250 אלף שקל.