לואיס המילטון השיג את ניצחונו השמיני העונה בגרנד פרי ההונגרי. וכאשר נותרו עוד תשעה מירוצים לסיום, היה זה צעד חשוב עבורו לקראת זכייה נוספת באליפות העולם. על מסלול הונגרורינג האיטי, הסמוך לבודפשט, היו רד בול ומקס וורסטפן רוב הזמן על הגובה. הנהג ההולנדי היה המהיר בהקפות הדירוג, ואילו המילטון הסתפק במקום שלישי אחרי ואטרי בוטס.

מירוץ לשניים
וורסטפן שזינק ראשון, פתח היטב, והמשיך להוביל את המירוץ, רוב הזמן; המילטון, שעקף את בוטס כבר עם הזינוק, דלק אחרי וורסטפן רוב זמן המירוץ. שניהם היו בליגה משלהם.

אחרי החלפת הצמיגים הראשונה החל המילטון ללחוץ על וורסטפן ואף ביצע ניסיון עקיפה, אך זה הסתיים עם ירידת המרצדס שלו מהמסלול (הקפה 38). ואולם, 22 הקפות לסיום (הקפה 48 מתוך 70) ביצעה קבוצת מרצדס את ההימור הגדול שלה, והכניסה את המילטון להחלפת צמיגים שנייה, הפעם לצמיגים עם תרכובת הביניים המהירה יותר מזו הקשיחה שהייתה בצמיגים של שני המובילים באותו רגע. ההימור השתלם; תוך 20 הקפות הצליח המילטון לסגור פער של 20 שניות, ו-2 הקפות לסיום עקף את וורסטפן, שהצמיגים שלו כבר היו שחוקים.

המילטון ניצח בגרנד פרי הונגריה


כמו כן השתתפו
ופרארי? האיטלקים היו הרחק מאחור, לרגע לא איימו על המכוניות המובילות של רד בול ומרצדס, וסיימו במקומות שלישי ורביעי, סבסטיאן פטל וצ'רלס לקלרק בהתאמה. לקלרק  פגע בבוטס כבר בהקפה הראשונה במהלך ניסיון עקיפה, וגרם לכך שהפיני נכנס להחלפת כנף קדמית שבגללה ירד למקום האחרון; בוטס הצליח להתקדם עד למקום השמיני, אך לא יותר.

המילטון ניצח בגרנד פרי הונגריה


חמישי סיים קרלוס סיינז במירוץ מצוין עם המכונית של מקלארן שממשיכה להשתפר, לאחר שהצליח להקדים את פייר גסלי ברד בול השנייה ואת קימי ראיקונן, שהביא במירוץ סולידי את אלפא למקום השביעי. שמיני סיים כאמור בוטס, שהקדים את לנדו נוריס במקלארן השנייה ואת אלכסנדר אלבון ברייסינג פוינט.

פגרה, תכנית
אליפות העולם בפורמולה 1 יוצאת לפגרה בת ארבעה שבועות – המירוץ הבא, 1.9.2019, הוא הגרנד פרי הבלגי שייערך, כמובן, בספא פרנקושאמפ – ובמהלכה תהיה לפרארי עבודה רבה על-מנת שתוכל לפחות לנסות לעשות משהו כדי לסגור את הפער.

גרנד פרי הונגריה, מסלול הונגרורינג, 4.8.19
1. לואיס המילטון – מרצדס
2. מקס וורסטפן – רד בול
3. סבסטיאן פטל – פרארי
4 צ'רלס לקלרק – פרארי
5. קרלוס סיינז – מקלארן
6. פייר גסלי – רד בול
7. קימי ראיקונן – אלפא רומיאו
8. ואטרי בוטס – מרצדס
9. לנדו נוריס – מקלארן
10. אלכסנדר אלבון - רייסינג פוינט

אליפות העולם לנהגים, לאחר 12 מירוצים (מתוך 21)
1. לואיס המילטון – 250 נק'
2. ואטרי בוטס – 188 נק'
3. מקס וורסטפן – 181 נק'
4. סבסטיאן פטל – 156 נק'
5. צ'רלס לקלרק – 132 נק'

אליפות העולם ליצרניות, לאחר 12 מירוצים (מתוך 21)
1. מרצדס – 438 נק'
2. פרארי – 288 נק'
3. רד בול – 244 נק'
4. מקלארן – 82 נק'
5. טורו רוסו – 43 נק'