בגרנד פרי הבלגי שנערך אתמול (יום א') בספא פרנקושאמפ, ניצח צ'רלס לקלרק. היה זה ניצחון ראשון שלו בפורמולה 1, שחזרה לפעילות אחרי פגרת הקיץ, וניצחון ראשון של פרארי העונה.  
 
בסיום הקדיש לקלרק את נצחונו לאנטואן הוברט שנהרג על המסלול בתאונה קטלנית יום קודם במירוץ של פורמולה 2. "איבדנו חבר " הוא אמר, "גדלתי עם אנטואן והתחרינו יחד אז אני לא יכול ליהנות מניצחוני הראשון".
 
כבר בהכנות המירוץ היה ברור שהמסלול המהיר של ספא עם הישורות הארוכות, מתאים יותר למכוניות של פרארי מאשר לאלה של מרצדס. ואכן, בהקפות הדירוג נטלה פרארי את שני המקומות הראשונים, כאשר לקלרק מקדים את סבסטיאן פטל. עם זאת, לואיס המילטון שהתמקם במקום השלישי היה מאוד קרוב בזמנים לפטל, ובסימולציות מירוץ מרצדס נראתה פחות איטית מהצפוי, וכל אלה רמזו שהקרב יהיה מרתק.
 
המירוץ נפתח בתאונה כאשר מקס וורסטפן, שזינק באופן מגומגם, פגע בקימי ראיקונן באלפא רומיאו שניסה לעקוף. כתוצאה מההתנגשות נאלץ וורסטפן לפרוש לאכזבת האוהדים הרבים שהגיעו מהולנד.  


התאונה חייבה יציאת מכונית קוצבת, ועם ההזנקה מחדש החל לקלרק לפתוח פער על פטל, המילטון וואטרי בוטס. פרארי הימרה על החלפת צמיגים מוקדמת לפטל בהקפה ה-15 מתוך 44, כאשר המילטון החל לוחץ עליו. שבע הקפות לאחר מכן, כאשר יתר המובילים נכנסו להחלפה, היה ברור שהוא לא יוכל להחזיק אותם מאחוריו עד סוף המירוץ. פטל נתן ללקלרק לעבור, אבל בהקפה ה-28 המילטון התקרב אליו והיה ברור שהוא מהיר יותר. הקרב ביניהם היה צמוד ומרתק, ואחרי שהמילטון עקף את פטל ועלה למקום השני, נכנס זה האחרון לעצירה נוספת, דבר שהוריד אותו למקום הרביעי בסיום אחרי בוטס. פטל יכול היה להתנחם בנקודת בונוס על ההקפה המהירה. 
 
המילטון, שלעולם אינו מוותר, החל לוחץ על לקלרק, ובשלבי הסיום, צמצם פער של 7 שניות תוך 10 הקפות. לרגע היה נראה שפרארי ולקלרק שוב יפספסו ניצחון בטוח, אך למזלם, תאונה שאירעה בהקפה האחרונה לג'יובינזי באלפאה, גרמה להוצאת דגל צהוב שאוסר על עקיפה ומחייב נהיגה זהירה, ולהמילטון כבר לא נותר מספיק זמן; "הייתי צריך עוד שתי הקפות" הוא אמר בסיום. בכל מקרה, הפער בינו לבין המקום השני באליפות הנהגים, גדל ל-65 נקודות.  
 
חמישי סיים אלכסנדר אלבון בהופעת בכורה מצוינת במדי רד בול אחרי שקודם מקבוצת הבת טורו רוסו והחליף את פייר גסלי (שחזר לטורו רוסו); אלבון זינק מהמקום ה-17 בגלל עונש על החלפת חלקים במנוע המכונית. סרג'יו פרז ברייסינג פוינט, סיים שביעי לפני דניל קוויאט בטורו רוסו, ניקו הולקנברג ברנו, גסלי בטורו רוסו, ולאנס סטרול ברייסינג פוינט. לנדו נוריס, שהיה במקום החמישי לאורך רוב המירוץ, פרש ממש בהקפה האחרונה בגלל תקלה במקלארן שלו.
 
המירוץ הבא יערך במונזה, איטליה. זהו מסלול מהיר עם ישורות ארוכות, ואף הוא אמור להתאים לפרארי, שתופיע במסלול הבית שלה.



גרנד פרי בלגיה, ספא פרנקושאמפ, 1.9.2019
1. צ'רלס לקלרק – פרארי
2. לואיס המילטון – מרצדס
3. ואטרי בוטס – מרצדס
4. סבסטיאן פטל – פרארי
5. אלכסנדר אלבון – רד בול
6. סרג'יו פרז – רייסינג פוינט
7. דניל קוויאט – טורו רוסו
8. ניקו הולקנברג – רנו
9. פייר גסלי – טורו רוסו
10. לאנס סטרול – ריסינג פוינט
 
אליפות העולם לנהגים אחרי 13 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. לואיס המילטון – 268 נק'
2. ואטרי בוטס – 203 נק'
3. מקס וורסטפן – 181 נק'
4. סבסטיאן פטל – 169 נק'
5. צ'רלס לקלרק – 157 נק'
 
אליפות היצרנים אחרי 13 מירוצים (מתוך 21 מירוצים)
1. מרצדס – 471 נק'
2. פרארי – 326 נק'
3. רד בול – 254 נק'
4. מקלארן – 82 נק'
5. טורו רוסו – 51 נק'