אחד הכוכבים הגדולים בתערוכת פרנקפורט 2019 היה ללא ספק לנד רובר דיפנדר החדש (ששיווקו בישראל החל השבוע), שמחליף רכב ששורשיו ב-1948. הדיפנדר משך עניין רב בקרב באי התערוכה, הוא נראה טוב ומקרין אווירה מיוחדת למדי. אבל האם החובבים המושבעים של הדגם האייקוני יהיו מרוצים? הרי מדובר ברכב גם מאוד שונה מכל זווית.
 
"האתגר היה ליצור רכב רלוונטי לעולמנו ועדיין לתפוס את הרוח והמשמעות של המקור", אומר ג'רי מקגוורן, אחראי העיצוב בלנד רובר ואחד מאנשי המקצוע המוערכים בתחום. "אורכו רק 4.3 מטר וזה הלנד רובר הקשוח ובעל היכולת הגדולה ביותר מעולם. לגרסה הארוכה אורך של 4.7 מטר ובשתיהן אפשרות למושב אמצעי נוסף בשורה הקדמית. זה הרכב עם הכי הרבה אבזור והתקנות בהתאמה אישית שיצרנו. תכננו את האבזור וההתקנות במקביל לרכב". 
 
אייקון
"כל חברה משוועת למוצר כל כך מזוהה כמו שיש לנו עם הדיפנדר", מסביר שון הנסטרידג' האחראי לעיצוב חיצוני בלנד רובר. "כדי לשמור על קשר בחרנו בצללית עם קו אנכי לחלק האחורי. קו מנוגד למכסה המנוע ולשאר הקווים האופקיים. הקווים האלה יוצרים תחושה של רכב שנראה אופטימלי לשטח. כמובן שהמשטחים הרבה יותר מורכבים ותלת ממדיים מפעם. זה עולם מודרני ולא מה שהיה פעם, עם המשטחים השטוחים.

ראיון עם האנשים שהחזירו לחיים את לנד רובר דיפנדר


"הסיסמה שלנו בפיתוח הייתה 'נראה קשוח, באמת קשוח'. הדיסקברי מחובר לריינג' רובר גם בפלטפורמה וגם במראה, אבל רצינו מאוד לשמור על קצוות ייחודיים לרכב. עבור רבים הדיפנדר תמיד מתואר כרכב עם גלגל על הדלת האחורית, כי צמיג מתחת לרצפה היה פוגע ביכולת השטח. זה אתגר, כי בניגוד לעבר צריך למצוא היום פתרונות טובים יותר לתאורה האחורית. בסופו של דבר יש לנו חזית מאוד מזוהה, צללית מאוד מזוהה ואחוריים מאוד מזוהים. ההבדל בין ה-90 ל-110 הוא בעיקר בחלק המרכזי של הרכב, עם בסיס גלגלים ארוך יותר. ויהיו עוד גרסאות אורך".
 
ראיון עם האנשים שהחזירו לחיים את לנד רובר דיפנדר


"הצטרפתי ללנד רובר בגיל 24, וכבר אז עסקנו לא מעט בשאלה איך נעשה את הדיפנדר הבא", מספר אלן שפרד שמצטרף לשיחה, האחראי לעיצוב הפנים. "הרגשתי שבעבר פשוט לא הייתה טכנולוגיה מספקת עבור מה שרצינו לעשות. עשינו בחירות מאוד מודעות, צללנו עמוק לכל מה שעשינו עם השנים ולא רק בדיפנדר.

"היינו צריכים למצוא פתרונות חדשים. משהו מודולארי, ישיר והנדסי. המטרה הייתה לזכך את המשמעות והרוח של הדיפנדר. יצרנו חלק עליון שטוח לסביבת הנהג, שמביא ראות טובה ותחתיו יש מוטות רוחביים שמשמשים כידיות אחיזה. מדובר במוטות מגנזיום שתורמים לחוסן של המרכב - ממש כמו הידיות השונות. אפשר ממש לדחוף את הרכב איתם".
 
הרבה גרסאות
"הדיפנדר המקורי יכל להיות מטופל בכל סדנה ומוסך בעולם. את החדש ניתן יהיה לעדכן דרך הרשת מכל מקום. זה כמו תרגום מודרני לרעיון", מוסיף פינבר מקול, מנהל השיווק העולמי. "לפני שהתחלנו בפיתוח שאלנו את עצמנו: 'למה המכונית הזו חשובה ונחשקת כל כך?'.

ראיון עם האנשים שהחזירו לחיים את לנד רובר דיפנדר


"אבל אם תראה איך הוא התפתח עם השנים, תראה גם איך הלקוח השתנה. בכל מקרה רצינו שלדיפנדר החדש יהיה מקום משלו בשוק. ברור שיש לנו את הלקוחות המסורתיים - מומחי השטח המקצועיים. אבל יש גם את משתמשי היומיום, קבוצה שהיא כיום הגדולה ביותר ושמתחברת לרוח המכונית ולא צריכה את היכולת".

ראיון עם האנשים שהחזירו לחיים את לנד רובר דיפנדר

 
לדיפנדר, מזכירים כאן, יש שלושה סוגי גג: רגיל, זכוכית וברזנט מתקפל. ויהיו גם גרסאות של חמישה, שישה ושבעה מושבים, לצד גם גרסה מסחרית עם שניים או שלושה מושבים. לנד רובר גם מתכוונת להציג בהמשך גרסת 130 ארוכה יותר עם מקום לשמונה.