מאזדה 2 סדאן, או בשמה הרשמי מאזדה 2 דמיו (Demio), מתעדכנת לקראת 2020. יצרנית הרכב היפנית הקטנה פרסמה תמונות רשמיות ראשונות של מתיחת הפנים לדגם, חודשים ספורים אחרי שפורסמו תמונות ראשונות של מאזדה 2 האצ'בק. שתיהן משווקות בישראל, ומתיחת הפנים שלהן צפויה להגיע במהלך שנה הבאה.

כמו בהאצ'בק, הסדאן - שמתחרה בקטגוריית "משפחתיות קטנות" - זוכה לעיצוב חיצוני מחודש, בעוד בתא הנוסעים השינויים מינוריים מאוד. בחוץ ניתן לזהות סבכה קדמית גדולה יותר, הכוללת פס כרום שנמתח אל מתחת ליחידות התאורה - ממש כמו במאזדה 3 החדשה ומאזדה 6 המחודשת.

מהצד אין שינוי של ממש, למעט חישוקים קלים בעיצוב חדש, ואילו מאחור העיצוב עודכן קלות תודות לשינויים קלילים לפגוש וליחידות התאורה. בתא הנוסעים תמצאו מראה מרכזית נגד סינוור, גלגל הגה מחומם ושיקוף טלפונים (אפל קארפליי ואנדרואיד אוטו). יש גם מושב נהג חדש עם תנוחת ישיבה שתפחית עייפות, כך לפי מאזדה, וכיול המתלים שודרג.

מאזדה 2 סדאן המחודשת: תמונות רשמיות ראשונות


בצד הבטיחות ה-2 המחודשת מציעה כעת, בין היתר, מערכת אקטיבית לסיוע בהיגוי לשמירת נתיב (כיום - רק התרעת סטייה בחלק מהגרסאות). יש גם זיהוי שלטים ומצלמות היקפיות שמצטרפות למפרט - שבישראל כולל כיום גם בלימת חירום אוטונומית. בשלב זה לא ברור אם העדכון ייתר את הצורך בהתקנת מערכת התרעה מקומית במפרט הישראלי.

מאזדה 2 סדאן המחודשת: תמונות רשמיות ראשונות


מאזדה הציגה את ה-2 דמיו בינתיים במפרט האמריקני, שכולל מנוע 1.5 ליטר בנזין עם ארבעה צילינדרים, 109 כ"ס ו-14.4 קג"מ, בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית. בישראל הדמיו היוצאת מוצעת עם מנוע חזק יותר באותו נפח - 116 כ"ס ו-14.8 קג"מ.

מאזדה 2 סדאן המחודשת: תמונות רשמיות ראשונות


בהקשר זה נזכיר כי ב-2 האצ'בק המיועדת גם לאירופה, מאזדה הודיעה כי תוצע לראשונה גרסת כלאיים מתונה עם מנוע 1.5 ליטר בנזין שמספק 90 כ"ס ומערכת חשמל מסייעת (אך שלא מניעה את הגלגלים לבדה). למעשה מדובר במצבר משודרג לאגירת אנרגיית בלימה ומנוע חשמלי, שיסייע תוך שימוש באותה אנרגיה להאצה ולהפחתת העומס ממנוע הבנזין ובכך גם לחסכון בדלק.

מאזדה 2 סדאן המחודשת: תמונות רשמיות ראשונות


עוד פרטים על ה-2 החדשה צפויים להתפרסם בשבועות הקרובים. מועד השיווק המדויק של מתיחת הפנים בישראל עדיין אינו ידוע, אך ביבואנית המותג, דלק מוטורס, העריכו בעבר כי זה יקרה ברבעון השלישי של 2020.

מאזדה 2 סדאן המחודשת: תמונות רשמיות ראשונות