בנוכחות קהל גדול ואוהד, הציגה פורד לפנות בוקר (יום ב‘) את המוסטנג החדשה שלה. לא עוד רכב ספורטיבי, עם שתי דלתות ומושבים אחוריים המיועדים לאנשים קטני ממדים, לא עוד מנוע שמונה צילינדרים רועם והנעה אחורית. 

המוסטנג החדש, שקיבל את השם מוסטנג מאך E, הוא רכב פנאי בעל קווים ספורטיביים ושני מנועים – חשמליים שכל אחד מהם   מניע צמד גלגלים שונה, כן, ארבע על ארבע.

למרות שרכב הפנאי החדש שאל קווים לדמותו מהמוסטנג, כגון שלושת הפנסים האחוריים האנכיים, והחרטום האופקי הקטום, אין דמיון בולט בין החדש לישנה. עם זאת, מדובר ברכב פנאי נאה מאוד למראה, עם איכויות עיצוב ספורטיביות, בחלקן ייחודיות. כך למשל, החלק האחורי חתוך כלפי מטה כדי לתת מראה ספורטיבי, אך מעליו מעין ספוילר גדול (שקוף בחלק מהדגמים) מאפשר מרווח ראש מלא ליושבים מאחור. חשוב לציין שמקדם הגרר של המכונית הוא מתחת ל-0.3cd (!).

סוס חדש למשפחת מוסטנג


תא הנוסעים מרווח, חדשני, נוח ובמרכזו מסך אנכי ענק (15.5 אינץ‘!), שכמותו לא ראיתי בשום רכב אחר. מסך זה מרכז את כל הפעולות הנדרשות, בצורה אינטואיטיבית ונוחה. במרכזו אגב מתג גדל ממדים המשמש להגברת הקול. מישהו כנראה בפורד שומע את הביקורות שלי למסכים שחסרים מתג כזה. 

בנסיעת הדגמה קצרה, הוכיחה המכונית עוצמה רבה, כמצופה היום מרכב חשמלי עם מנועים חזקים. החברה מצהירה על תאוצה למאה ב-5.5 שניות בגרסה הבסיסית עם הנעה כפולה (255 כ“ס, 57.8 קג“מ) ו-3.5 שניות בגרסה המהירה יותר (GT עם 459 כ“ס ו-85 קג“מ). טווח הנסיעה המוצהר הוא כ-400 קילומטר ואף יותר בגרסה בעלת המצברים הגדולים יותר. 

המכונית אומנם הוצגה וההרשמה נפתחה לקונים דרך הרשת, בארה"ב קנדה ואירופה, אך פיתוח המכונית לא הושלם עדיין וגרסה סופית אמורה להיות מוצגת בעוד כשנה בלבד (כנראה שבתערוכת דטרויט).  

סוס חדש למשפחת מוסטנג


למה מוסטנג
בניגוד למנועי הבעירה הפנימית, שהם מנועים מסובכים, ושביצירתם מושקעת הרבה עבודה הנדסית וידע, המנועים החשמליים פשוטים להפליא וקשה באמת להבליט את יתרונו של מותג אחד לעומת האחר דרך איכות המנוע. לכן, יכול יצרן קטן וחדש להציג מכוניות שאינן נופלות בכוחן. אז איך ניתן באמת להבדיל באיכות מותג זה על אחר?  

אנשי פורד הסבירו שהשתמשו דווקא בשם האייקוני מוסטנג, ועוד בתוספת הכינוי "מאך" (שניתן בזמנו לחזקות שבגרסאות המוסטנג) לרכב הפנאי החשמלי שלהם, כדי להבדיל את רכב הפנאי החשמלי שלהם מאחרים, כשהם משתמשים בשם זה כדי להבליט את ייחודו הספורטיבי. הם דיברו על המשתמש הנוכחי במכוניות המותג שלא יכול יותר להסיע את משפחתו ברכב שתי דלתות ומושבים אחוריים צרים. הם גם הזכירו את המותג פורשה, שהיה ידוע במכוניות הספורטיביות שלו, שיצרו עבור הקהל המבוגר יותר את הקאיין. 

סוס חדש למשפחת מוסטנג


"אולם, הם לא קראו לדגם החדש 911 פנאי" יצאו כנגדם חלק מהעיתונאים האמוציונאליים יותר. אנשי פורד לא השיבו, אולם יש תשובה לכך. פורשה ידועה במכוניותיה הספורטיביות ומכאן, שדי לרכב פנאי שיישא את השם פורשה כדי שייתפס כספורטיבי. פורד לעומתה חזקה היום דווקא בטנדרים ומסחריות, ולרשותה דגם ספורטיבי ייעודי אחד בלבד, ויתכן שהגיע הזמן לעשות ממנו משפחה. מי יודע, אולי נזכה לראות גם מוסטנג סטייישן למשל...

אני דווקא אהבתי את החלטה, וימים יגידו אם אכן פורד הצליחה לייצר את הבאזז הנכון מסביב לרכב הפנאי החדש והנוצץ שלהם, ואם התוצאה הסופית אכן תצדיק את הציפיות שיצרה בי ההצגה של המוסטנג החדשה.

סוס חדש למשפחת מוסטנג