פחות משנה אחרי ששיווקו החל בישראל, אודי מוסיפה גרסת מרכב נוספת לאי-טרון (e-tron), רכב הפנאי החשמלי. קוראים לה "ספורטבק" (Sportback), והיא מציעה מרכב קופה חמש דלתות הכולל גג נמוך במעט המשתפל לאחור למראה ספורטיבי יותר.

לרכב החדש אורך של 490 ס"מ, רוחב של 193.5 ס"מ, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים שנותר ללא שינוי - 293 ס"מ. באודי מבטיחים כי מרווח הראש ליושבים מאחור הצטמצם רק בשני ס"מ, וכי הספורטבק יציע מרווח דומה לאודי אי-טרון רגיל.

מתחת למכסה המנוע מסתתרת אותה יחידת כוח, שמכונה "55 קוואטרו". לזו 360 כ"ס ו-57.2 קג"מ, מספיק להאצה מעמידה מ-100 קמ"ש בתוך 6.6 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 200 קמ"ש. במצב "גדישת יתר", הספק המנוע החשמלי עולה ל-408 כ"ס והמומנט ל-67.7 קג"מ לטובת ביצועים מיטביים - 5.7 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. מצב זה זמין לשמונה שניות רצופות בלבד בכל הפעלה.



האי-טרון ספורטבק מציע טווח נסיעה משופר ביחס לגרסה הרגילה, תודות למבנה מרכב אווירודינמי יותר. בסיוע מצברי 95 קילוואט-שעה (קוט"ש), הוא מסוגל לנסוע עד 446 ק"מ בין טעינות. כושר הטעינה עומד על עד 150 קילוואט, אז טעינת המצברים ל-80% אורכת כחצי שעה. תצרוכת החשמל של האי-טרון ספורטבק עומדת על 4.6-3.8 ק"מ לקוט"ש בממוצע.



לצד המנוע המוכר, גרסת הספורטבק חונכת גם גרסה מוזלת חדשה שתכונה "50 קוואטרו". לזו הספק מרבי של 313 כ"ס, מומנט מרבי של 55 קג"מ ומצברי 71 קוט"ש, מספיק להאצה מעמידה ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. לגרסה זו כושר טעינה של עד 120 קילוואט.

1625605


שיווק האי-טרון ספורטבק יחל באירופה בסוף החודש, עם מסירות ראשונות באביב 2020. לפי שעה לא ידוע מתי יחל השיווק בישראל וכמה יעלה הדגם, שבגרסתו הרגילה עולה החל מ-392.5 אלף שקל.

1625615