קרוב ל-70 חברות הזנק (סטארט-אפ) ישראליות משתתפות בתערוכת הטכנולוגיה הגדולה בעולם, CES, אשר נערכת בימים אלה בלאס וגאס, נבדה, ארצות הברית. ערב התערוכה ערכה אקומושן מפגש שחיבר את בין קהילת החברות הישראליות לחברות בין לאומיות חשובות שהגיעו לתערוכה.
 
חברת "נו טרפיק" אשר משיקה פלטפורמת ניהול תנועה אוטונומית שמבוססת על שילוב מידע הנאסף באמצעות תקשורת בין כלי הרכב לתשתית. המערכת מיעלת את תזמוני הרמזורים על מנת לשפר את זרימת התנועה ומסייעת לעדיפות של כלים מסוימים ומניעת תאונות. הפלטפורמה כבר מותקנת כיום במספר ערים ברחבי ארה"ב.
 
"ארבה" הציגה אבטיפוס לרדאר HD שממפה את הסביבה ומבחין בין אנשים לעצמים. בניגוד למערכות אחרות בשוק, למערכת זו יכולת לפעול בכל תנאי מזג אוויר ותאורה. לראשונה טכנולוגית הרדאר הוותיקה מאפשרת זיהוי הולכי רגל, וכלים דו גלגליים ומספקת אפשרות לבלימה אוטונומית.

​נוכחות ישראלית גדולה בתערוכת CES
צילום: יח"צ
 
"ואלנס", חברת שבבים שהוקמה ב-2006, מציעה טכנולוגיה שיכולה לספק קישוריות במהירויות גבוהות עבור מצלמות, צגים וחיישנים ביישומים אוטונומיים עתידיים. בלאס וגאס הדגימה החברה את הארכיטקטורה בשותפות עם חברת המצלמות המובילה בעולם ON Semiconductors.
 
"יו.וי. איי" שמתמחה בסריקה דיגיטלית מקיפה לרכב במטרה למצוא פגמים ותקלות חשפה את מערכת ה-360 החדשה שתוטמע בקרוב אצל וולוו. המערכת, מסוגלת לזהות פגיעות ברכב תוך שניות, ומתאימה גם למוסכים וחברות השכרה. במהלך הכנס הכריזה החברה על שיתוף פעולה עם הונדה, יצרנית שישית עמה משתפים פעולה בחברה.
 
"פורטליקס" שמפתחת כלים למדידת בטיחות הרכב האוטונומי, הציגה בתערוכה הדמיה שמראה כיצד המוצר עובד וחשפה קיום מגעים מתקדמים עם קונצרנים בתחום הרכב.

​נוכחות ישראלית גדולה בתערוכת CES
צילום: יח"צ
 
"קרמבה" שעוסקת בסייבר ואבטחה בעולם האוטו-טק, הציגה פתרונות חדשניים ליצרנים לאבטחת מוצריהם המחוברים. קרמבה אף הדגימה פריצה והגנה על רכב מחובר.  
 
חברת "טריאיי" שפתחה טכנולוגיה שמאפשרת ראיה בתנאי מזג אוויר קשה הכריזה על שיתוף פעולה עם פורשה. זאת במטרה לשפר את יכולת הראיה והביצועים של מערכות הבטיחות המתקדמות. גם כאשר משלבים מספר פתרונות כמו ראדאר, לידר ומצלמה לא תמיד ניתן כיום לאתר ולזהות כל אובייקט כאשר הראות מוגבלת.  מצלמת אינפרה אדום מבוססת שבב CMOS של טריאיי יכולה לסייע בהקניית יכולות ראייה טובות יותר.
 
מיזם הסטארט-אפ הישראלי "וואי קייר" הכריז על שיתוף פעולה עם המועצה לתחבורה אזורית בדרום נבאדה שמטרתו להשתמש בניתוח מידע מרכבים מקושרים. זאת על מנת לספק תובנות ומסקנות הנוגעות לבטיחות.

​נוכחות ישראלית גדולה בתערוכת CES
צילום: יח"צ