רכב הפנאי היוקרתי הראשון מקוריאה, ג'נסיס GV80, נחשף רשמית. ג'נסיס, חטיבת היוקרה של יונדאי, הציגה את רכב הפנאי הראשון מאז הקמתה. ה-GV80 מגיע כשלוש שנים לאחר שג'נסיס הופרדה מתת-מותג של יונדאי ליצרנית עצמאית בתוך הקבוצה.

רכב הפנאי הגדול מציע עיצוב מוחצן הכולל ארבע יחידות תאורה קדמיות (שני פסים בכל צד), סבכה קדמית ענקית וחישוקים במידה של עד "22. אורכו 494.5 ס"מ, רוחבו 197.5, גובהו 171.5 ס"מ ובסיס הגלגלים שלו עומד על 295.5 ס"מ. אלו נתוני אורך ובסיס גלגלים צנועים יחסית לאודי Q7 וב.מ.וו X7 למשל, איתם ינסה ה-GV80 להתחרות בפלח רכבי פנאי יוקרתיים גדולים עם שבעה מושבים.

רכב הפנאי החדש יציע שורה של חידושים טכנולוגיים עבור היצרנית הקוריאנית. בין היתר זה יהיה רכב ראשון שיציע מנוע שישה צילינדרים טורבו-דיזל (3.0 ליטר, 278 כ"ס ו-60 קג"מ), ראשון עם ביטול רעשים אקטיבי שנעזר בחיישנים לזהות רעש ומבטל אותו בתדר מנוגד בתוך 0.002 שניות והראשון שמציע מתלים אדפטיביים עם זיהוי בורות בעזרת מצלמה, כך שהמתלים נערכים למפגע עוד טרם פגשתם בו.

רכב פנאי קוריאני יוקרתי: ג'נסיס GV80 נחשף רשמית
צילום: ג'נסיס

אבזור הבטיחות יהיה עשיר כמצופה בקטגוריה, כולל לא מעט יכולת להוריד ממטלות הנהיגה ולהעביר אותן למחשב: בקרת השיוט האדפטיבית למשל, תעשה שימוש בלמידת מכונה ובבינה מלאכותית כדי ללמוד את אופי הנהיגה שלכם, ולהתאים את אופי נסיעת הרכב במצב האוטונומי להעדפה שלכם. למשל אם אתם נהגים רגועים במיוחד או "נמרצים" במיוחד, הנהיגה האוטונומית תדמה לאופי שלכם.

רכב פנאי קוריאני יוקרתי: ג'נסיס GV80 נחשף רשמית
צילום: ג'נסיס

ה-GV80 יציע גם מעבר אוטונומי בין נתיבים (על-ידי הפעלת איתות לכיוון הרצוי), יציע בלימת חירום אוטונומית המזהה גם תנועה חוצה והולכי רגל בנקודות מתות, מערכת לזיהוי כלי רכב בשטח מת עם בלימה אוטונומית למניעת התנגשות, התרעת התנגשות ביציאה מחניה גם בנסיעה לאחור והתרעת הירדמות מתקדמת, הכוללת מצלמה שתצלם אתכם ותזהה טוב יותר ישנוניות מסוכנת. אם כל זה לא עוזר, הרכב יצויד גם ב-10 כריות אוויר - בהן אחת מרכזית בין הנהג לנוסע למניעת "פגישה" מסוכנת ביניכם במקרה תאונה.

רכב פנאי קוריאני יוקרתי: ג'נסיס GV80 נחשף רשמית
צילום: ג'נסיס

מלבד מנוע הדיזל, שיהיה זמין בקוריאה ועשוי לרמוז על כוונת היצרנית להשיק את הרכב גם באירופה (אין לכך אישור רשמי בינתיים), ה-GV80 יוצע בארה"ב עם שני מנועי בנזין מוגדשים. פרטים על אלה עדיין לא פורסמו. 

רכב פנאי קוריאני יוקרתי: ג'נסיס GV80 נחשף רשמית
צילום: ג'נסיס

רכב הפנאי יוצע עם שפע אבזור מותרות, כולל מערכת מולטימדיה עם מסך "14.5 הכולל אפשרות לתצוגה מפוצלת, מערכת ניווט עם מציאות רבודה המשלבת תמונות והנחיות להתמצאות קלה, מצלמת נסיעה לפנים שמקרינה את הנעשה למסך, מערכת סיוע במיקום הרכב ("שביל נסיעה וירטואלי") ולוח כתיבה בכתב יד לשימושים שונים.

רכב פנאי קוריאני יוקרתי: ג'נסיס GV80 נחשף רשמית
צילום: ג'נסיס

שיווק ה-GV80 מתחיל כעת בקוריאה, ובהמשך השנה יגיע לשווקים נוספים, בהם ארה"ב. לפי שעה עדיין אין תוכניות להשיק את מותג ג'נסיס בישראל.