יו"ר רנו, ז'אן-דומיניק סנארד, מכחיש דיווחים בתקשורת על פיצול אפשרי בין רנו לניסאן. לדבריו, ליצרניות יש "רצון אמיתי" להפוך את הברית ביניהן למצליחה, תגובה לדיווח בשבוע שעבר לפיו בניסאן מעוניינים להפריד כוחות לאחר שני עשורים של שותפות.

"יש לנו חבר מנהלים שמפקח על הברית, שמורכב מאנשים שכולם מאוד בעד הברית", כך אמר סנארד בתדריך לעיתונאים שקיים בסוף השבוע. "יש רצון משותף לאיחוד התוכניות האסטרטגיות ורצון אמיתי להפוך את הברית להצלחה". סנארד הוסיף כי דיווח לפיו ניסאן בוחנת תרחישי יציאה משיתוף הפעולה כ"חדשות מזויפות", כך מדווחת סוכנות הידיעות רויטרס.

הברית בין היצרניות נפגעה כתוצאה מפרשת המעצר של יו"ר הקונצרן ומי שאיחד אותו מלכתחילה, קרלוס גוהן, ובעקבות בריחתו הדרמטית מיפן ללבנון והאשמות חריפות שהטיח בניסאן וברשויות היפניות. האשמות אלו פגעו בניסיונות שנערכים בחודשים האחרונים לאחות את הקרעים בין רנו לניסאן, זאת בין היתר משום שגוהן טען כי מעצרו היה קנוניה מצד ניסאן להסירו מהתפקיד וכי הברית עם רנו היא כעת רק "אחיזת עיניים".

צרות ברנו-ניסאן? יו
קרלוס גוהן (צילום: רנו-ניסאן)

ניסאן הכחישה נמרצות את הטענות, ויחד עם עמיתתה הצרפתית הכחישה גם שהברית בסכנה. סנארד סירב להתייחס לשאלות עיתונאים בנוגע לגוהן ואמר רק כי הוא "חושב רק על העתיד". לדבריו, רנו וניסאן נמצאות בשיאן של שיחות על שיתופי פעולה נוספים, אך לא הרחיב באילו מדובר.

רנו נמצאת בימים אלה בשיאו של תהליך איתור למנכ"ל חדש, לאחר שמחליפו של גוהן בתפקיד, תיירי בולורה, הודח באוקטובר. בין המועמדים הבולטים לתפקיד נמצא לוקה דה מאו, מנכ"ל סיאט שעזב את המותג הספרדי לאחרונה, אך נמצא תחת סעיף איסור תחרות ממנו עדיין לא שוחרר. גם המנכ"ל הזמנית קלודט דבוס נשקלת לתפקיד באופן קבוע.